• juniunge

Någon som har varit i puerto de la cruz på teneriffa?

Någon som har varit i puerto de la cruz på teneriffa?

Vi är på väg att boka resa dit och har aldrig varit på någon av kanarieöarna. Valde Puerto de la cruz för att det verkar vara lite mer genuint, vill helst åka till ett ställa där det bor folk året om och det inte finns svenskt kaffe på hotellet.. Reser med vår 7 mån gamla son så vi kan inte ligga på playan utan behöver kunna hitta på lite annat. Nån som har varit där? Snälla svara fort, måste svara innan kl 17!

• Svar på tråden Någon som har varit i puerto de la cruz på teneriffa?
  • Smilly

Lustigt... vi ska åka dit med vår 8 månaders i februari. Resonerade precis som du att vi ska ändå inte ligga på stranden. Vad vi kunde förstå så var det väl lite mer genuint där. Vi ska nog hyra bil en av dagarna och åka runt lite. Vet inte om vädret kan vara lite osäkrare där jämfört med södra delen, men som sagt hade ändå inte tänkt sola. Vi ska bo på All inclusive hotell, tänkte att det var enklast. Min erfarenhet från kanarieöarna är att maten på restaurangerna ändå inte har varit så jätte bra.

När har ni tänkt åka??

• juniunge

vi har fått tag i en resa den 1 feb för 3000 kr per pers och tänkte bo inne i stan, tropical tror jag att det hette. så svårt att välja, fundera på madeira också men det verkar vara så osäkert väder..

• Smilly

Jovisst är det svårt... Vi ville till Asien egentligen, men insåg att flygresan nog skulle bli för mycket för vår son som inte är mycket för att sitta stilla... :) Hoppas att detta ska bli trevligt iaf.. Vilket reseföretag ska ni åka med..? Vi åker först den 15:e.

• cameron

Jag har varit där i november månad men det var ngra år sedan, innan jag fick barn. Som jag minns det så upplevde jag staden som väldigt genuin och mysig och jag minns att priserna var bra. Dock var det ganska blåsigt och ganska så mkt backar överallt (därmed kanske inte det bästa resemålet när man har barn med?).

Olivia 0605 & Tindra 0805
  • juniunge

vi åker med solresor, verkar vara ett budgetalternativ.. den 15 feb börjar karnevalen, vad kul smilly för er!

Svar på tråden Någon som har varit i puerto de la cruz på teneriffa?