• Anonym
    Äldre 22 Jan 17:10
    22543 visningar
    11 svar
    11
    22543

    Varför mår jag så illa på morgonen? (Nej, jag är inte gravid)

    Har nu i säkert sju dagar mått så illa varje morgon att jag fått rusa på toa. Har inte kräkts men det har känts som jag ska göra det. Detta är bara på morgonen, inte nån annan gång under dagen. Jag är definitivt inte gravid så vad kan det bero på? Kräksjuka utan att kräkas? Nån förkylning som känns av på morgonen? Vad?

  • Svar på tråden Varför mår jag så illa på morgonen? (Nej, jag är inte gravid)
  • Anonym
    Äldre 22 Jan 17:15
    #1

    äter du ngra tabletter, när jag tar mina magtabletter mår ja illa som f*n

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 22 Jan 17:19
    #2
    Svar på #1
    Nej inga tabletter eller någonting. Det bara började plötsligt en morgon och sen har det fortsatt.
  • Anonym
    Äldre 22 Jan 17:26
    #3

    Först, hur vet du så säkert att du inte är gravid? Är du steril?
    Ett gravtest kan visa negativt även om det är positivt.

    Det kan vara stress, magkatarr eller något annat. Om jag vore dig skulle jag söka upp en läkare och få det undersökt.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 22 Jan 17:38
    #4
    Svar på #3
    Jag vet det eftersom jag hade mens ett par dagar innan illamåendet och även de två första dagarna av illamåendet. Däremot har vi stressat väldigt, kan det bero på det? Känns så fånigt att söka läkare bara för nån timme av illamående på morgonen.
  • Drage
    Äldre 22 Jan 17:43
    #5

    Kan bero på stress, men det finns även andra medicinska orsaker där man blir illamående just på morgonen så jag hade kontaktat läkare.

  • Anonym
    Äldre 22 Jan 17:46
    #6

    Jag hade mens trots att jag var gravid. Det var givetvis inte mens men det såg precis likadant ut. Men om du är säker så är du säker.

    Jag hade gått till läkare ändå. Det är inte normalt att kräkas om man inte är gravid. En kompis till mig brukade kräkas på morgonen, men det var för att hon hade laktosintollrans (men visste inte om det) och väldigt känslig mage, så när hon stressade efter frukost fick hon upp den direkt.


    Anonym skrev 2009-01-22 17:38:41 följande:
    Svar på #3Jag vet det eftersom jag hade mens ett par dagar innan illamåendet och även de två första dagarna av illamåendet. Däremot har vi stressat väldigt, kan det bero på det? Känns så fånigt att söka läkare bara för nån timme av illamående på morgonen.
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 22 Jan 18:09
    #7
    Svar på #6
    Nej, det är inte laktosintollerans heller. Jag är 25 år och har aldrig haft liknande innan, eller självklart hade jag det under mina två graviditeter men inte före och inte efter. Hmmm jag ger det ett par dagar till och ser om det går över, kanske är det stressen som tar ut sin rätt.
  • Anonym (jj)
    Äldre 22 Jan 18:12
    #8

    Jag mår som du i perioder när jag stressar mycket, det verkar vara på morgonen man är som känsligast.

  • Äldre 22 Jan 18:15
    #9

    Det är inte så att du har lite morgonångest eller så då? Då kan man må illa. Eller om magen är tom och magsyran irriterar.

  • Anonym (ElMan­o)
    Äldre 22 Jan 18:20
    #10

    Några andra "symtom" mer än morronillamående?

    Om det fortsätter så är det värt att kontakta doktorn, som ngn ovan nämnde...det finns en del sjukdomar med just morronillamående som symtom...och de kan vara bra att upptäcka i tid!

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 22 Jan 18:28
    #11
    Svar på #10
    Nej, inga andra symptom. Trött jämt och ofta ont i magen men vi har en bebis som vaknar på natten och så har vi en oerhört pressande situation just nu, därav magen.
Svar på tråden Varför mår jag så illa på morgonen? (Nej, jag är inte gravid)