Vad har ni er hemförsäkring via!?
Vad har ni för hemförsäkring och vad betalar ni i månaden!?
Vad har ni för hemförsäkring och vad betalar ni i månaden!?
vi har trygg hansa, vi betalar per år och tror det ligger runt 5000-6000:-
Vi hade fram tills nyligen Trygghansa och betalade ca 6000 per år. Nu har vi precis bytt till en hemförsäkring via Villaägarna och betalar nu strax över 3000 per år. Otrolig skillnad!
Puff... Någon mer?
Har Länsförsäkringar och betalar strax under 3000:-
Jag betalar ca 350kr/månaden för mig,dottern. Olycksfall samt hemförsäkring. Är det mycket!?
Sveland, betalar 870 kr/år, men det är bara hemförsäkring inte villaförsäkring (jag bor alltså i lägenhet ca 100 kvm)
Vi har hemförsäkringen via Länsförsäkringar.
Betalade 800 kr/år nu sist.
Har en jordbruksfastighet med 49 ha mark samt bostadshus på 230kvm och ekonomibyggnader, grundavgiften tror jag ligger på 5900:-/år.
Nu har vi sparande, lönekonton, pensionssparande, bolån och alla försäkringar på bilar, hem och personer där. Allt man kan ha, har vi där..
Detta gör att vi får väldigt förmånliga rabattavtal på både räntor och försäkringar.
För oss är det väldigt lönsamt att ha allt på samma ställe, både ekonomiskt och vi har bara ett nummer att ringa vad det än är. Det lönar sig verkligen att prisjämföra, köpte ny bil och volvia skulle ha 2200:-/år, länsförsäkringar började på 4900:-/år för samma försäkring, sambon sa bara att jag ska ha bilen försäkrad hos er men tänker betala 2200:- och så blev det.
Jag har min villa/hemförsäkring i Sveland. Betalar ca 2400:-/år.
Bor i ett litet hus i Närketrakten.
Vi har hem/villa hos länsförsäkringar, betalar 246 i månaden.
Har hemförsäkring via facket (Kommunal), så jag har ingen aning om vad den kostar.