• neo06

Köpenhamn

Nu vänder jag mig till alla som har varit i Köpenhamn och roat sig. Jag ska själv dit i slutet av mars med 4 andra tjejer. Vi undrar vad vi ska hitta på, vilka barer/puber är att rekommendera? Vart äter man gott? Vi vill även shoppa, några favoritaffärer?Kulturella måsten? Tacksam för all hjälp.

PS Vi ska bo på Grand.
  • Svar på tråden Köpenhamn
  • isisisis

Om ni vill äta och dricka billigt så kan jag rekommendera en buffe.
    Man får äta hur mycket man vill ,likaså öl och vin för en hundring typ,under 2-3 timmar

Restaurangen ligger ett par 100 meter ner till vänster om du gått ströget fram och står vid övergångstället mot stora torget.

Christiania är ett måste.
    Mycket bra musik bla.

Kolla in Loppen på christianias hemsida.

• neo06

Tack så mycket! Buffe är alltid bra, så kan man pröva på lite olika maträtter. 

Har Christiania något spec att erbjuda eller är det bara kul att gå runt där?
    isisisis skrev 2009-01-22 20:13:21 följande:
    Om ni vill äta och dricka billigt så kan jag rekommendera en buffe. Man får äta hur mycket man vill ,likaså öl och vin för en hundring typ,under 2-3 timmar Restaurangen ligger ett par 100 meter ner till vänster om du gått ströget fram och står vid övergångstället mot stora torget. Christiania är ett måste. Mycket bra musik bla. Kolla in Loppen på christianias hemsida.
  • isisisis

Annars finns det MASSOR av både kultur musik och mat och dryck.

Jag avråder från att äta på ströget bara.

Värsta turistfällan.Bara några gator över eller under finns massor av trevliga hak med spännande gäster och gott käk

• isisisis

neo06 skrev 2009-01-22 20:18:31 följande:

Tack så mycket! Buffe är alltid bra, så kan man pröva på lite olika maträtter. Har Christiania något spec att erbjuda eller är det bara kul att gå runt där?
    Framförallt finns där mycket bra unik musik från hela världen.
    Till bra priser.
    Det är inte dyrt att gå in och lyssna,man brukar bli fast.

Jag har hört otroligt bra band där.

Går man dit på dagen är det fint i parken och mycket lustigt folk,men alla är trevliga.
    De gillar inte bråk.

Man behöver inte vara orolig att gå in.
    Det finns barnfamiljer och vanligt folk därinne också

Det går buss utanför centralen,ca 5 min.Över bron bara.
    Sen till vänster....kan vara bra med en karta

Hanntverk och annat finns därinne också

Och billig öl.Billigare finns inte i hela KHMN.
  • isisisis

Ja,jag har varit rätt mycket i Köpenhamn
    Gillar staden.Har alltid gjort.

• isisisis

Det är ju ett bra hotell.

Vi brukar vilja hitta billigt boende.

Vi brukar ta något av hotellen som ligger på tvärgatorna från Istedgade.

Då koster det ca 500 för ett dubbelrum med frukost.Totalt.

Istedgade ligger precis bakom centralen och var den "gamla" horgatan,men det finns inga horor kvar.Det är upprensat.

Centralt och billigt .

• Dinturiel

Kan tipsa om ett jättetrevligt Café som ligger lite avsides. Madsens heter det och ligger liksom bakom centralstationen.

www.cafemadsen.dk/

Klicka på Hvor för att få bättre blick på vart det ligger. Jättebra mat och trevlig personal.

Svar på tråden Köpenhamn