Jag vill strypa vår ena undulat...
Allvarligt...jusst nu vill jag bara strypa den!

Allvarligt...jusst nu vill jag bara strypa den!
Men det var ju den gula som "ble ledsen" när den inte fick va med den blå? Då får den själv skylla sig! Sära på dom igen så den blå får lugn och ro...
Vi hade en hona o en hane tsm. Honan var riktigt elak mot hanen... Så jag vet inte riktigt om det blir bättre.
sära på dem igen och låt det vara...
ingen av fåglarna mår ju bra av situationen, eran gamla blå undulat som blivit till åren tycker det är skönt att slippa stress och blir helt plötsligt jättestressade när hans kompis försöker visa vem som bestämmmer...
ok...då får dem väl bo i olika burar. Vad synd. Men är inte undulater flockdjur? Känns sorgligt med att dem ska sitta ensamma i varsin bur
jag vet inte hur fåglar funkar, men kan de inte äta avskilt? eller äter de lite då och då? annars kan du ju kanske sätta dem i varsin bur nån timme då och då så de kan äta, och inte ha nån mat i den gemensamma buren?
När vi hade undulater (lila hona o blå hane) fick vi sära på dem. Honan var fruktansvärt elak, inte bara vid hanen utan även vid oss. Satte in hönsnät i deras bur (stor rackare) som delade av men att de ändå hade varandra som sällskap med full insyn. Bägge fick varsin holk och lite leksaker och speglar och sedan var det total ro i bur och hus - tills hanen dog av ålder (10 år gammal) och honan började lyssna på slkatorna utanför huset och låta som dem...
Tack allesammans!
www.undulatportalen.se/
Hej, jag har undulater och tycker att denna sida är bra. Finns mycket fakta och även ett forum man kan gå in på. Du kan ju kolla om där finns svar på dina frågor. Lycka till.
hurmanstryperenundulat.com
inte så svårt att göra det
Jag hade samma problem jag gjorde så att jag separerade dom från varandra så fick dom inte komma till varandra efter ett tag så testade jag att sätta ihop dom men dom bråkade igen så separerade jag igen så fick dom sitta i varsin bur