• varm

Vill inte ta nappflaska!!!

Har en dotter på fem månader som vägrar ta flaskan..har testat olika nappar och väntat ut henne tills hon är riktigt hungrig men inget hjälper.
    Någon som har bra tips?

• Svar på tråden Vill inte ta nappflaska!!!
  • Greta Anna

Ge upp... Nej, jag menar försök med pipmugg i stället. Vissa barn tar aldrig flaskan. Prova även med dikopp från apoteket. Pipmuggar finns med ventiler så att de inte ska rinna så fort, du kan behöva justera ventilen lite i början innan hon förstår hur man ska göra.

• Blue Bear

Vilka flaskor har du provat? Det enda sonen vill dricka ersättning/välling ur är Mam Ultivent. Konstigt nog dricker han vatten ur vilken som helst.. Tommee Tippee (eller vad den nu heter) ska tydligen vara bra eftersom den ser ut och känns som ett bröst..

♥♥♥Adi 080626 - alldeles underbar!♥♥♥ thebluebear.bilddagboken.se
  • bzzzzzz

Min son vägrade i 1 månad sen tog han Tommee Tippee

• Elli77

Vi fick också ge upp flaskan. Thea bara fixade inte att komma på hur man skulle göra. Lösningen var, liksom någon sa, att köra med pip-mugg istället. Den klarade hon från runt 6-7 månaders ålder och hon dricker fortfarande välling ur den (hon är två nu) fastän hon så klart numera också kan dricka ur flaska.

• GladMamma898

Det tog 3 månader innan vår lille kille accepterade att dricka vatten ur flaska och MAM är fortfarande den enda han accepterar. Så älskar han sin pip mugg - det är en aventi med vit (mjuk) pip...rekommenderas varmt för den tog han direkt.

• varm

Tack för era tips, ska prova pipmugg och se om det fungerar.
    Har inte provat Tommee Tippee men annars har jag provat MAM och "vanliga" nappar men ingen vill hon ha.
    Förresten, Tommee Tippee vart finns sånna att köpa?

• lincre

Min kille ville inte ta flaskan så vi struntade i vällingen. Han äter gröt morgon och kväll istället och älskar det! Och så slipper vi ju vänja av honom vid flaskan, vilket hans storasyster tyckte var ganska jobbigt!

Svar på tråden Vill inte ta nappflaska!!!