• scrapparlotta

Citrongräs?

Hittade så gott thairecept i Buffé.....men det ska vara citrongräs i rätten....Finns det att köpa nu i affärerna? Har aldrig sett det, men å andra sidan har jag inte letat heller Men innan jag planerar maten tänkte jag höra om det är nån som vet om det går att få tag i.......

• Svar på tråden Citrongräs?
  • Sencha

I välsorterade affärer finns det ibland färsk i grönsaksdisken. Annars brukar det finnas konserverad i glasburk av de märken som har asiatisk mat.

Januari 2009: storebror har fyllt 5 år, lillebror har fyllt 6 månader
  • MaddeMamman

jag jobbar på Maxi stormarknad och vi har det i sortimentet, finns bland frukt och grönt

• Bei Bei

Åh det är ju så gott till kyckling och fisk!

Glöm bara inte att skala/skära bort det hårda och trä-liknande, för det är inte gott att få med i maten.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • scrapparlotta

Ok, ja det är en hyfsat stor affär....så hoppas det finns där då...Men bra att det finns på burk annars. Den i burk, är det hårda och trä-liknade kvar på dom åxå, eller är det borttaget där. Tack för varningen, hade säkert tagit med det annars

• Bei Bei

Ingen aning, kör alltid med färskvaror, blir mkt godare då
    Men det är inte svårt alls, ta med det som är mjukt som lök och hårt som purjolöken kan vara. Du märker när du hackar citrongräset vilket du vill ha med. Smaka på det.

scrapparlotta skrev 2009-01-22 20:40:29 följande:
    Ok, ja det är en hyfsat stor affär....så hoppas det finns där då...Men bra att det finns på burk annars. Den i burk, är det hårda och trä-liknade kvar på dom åxå, eller är det borttaget där. Tack för varningen, hade säkert tagit med det annars
    ♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • MaddeMamman

Jag brukar "krossa" den och ha i den hel och då plockar jag bort bitarna innan servering

Svar på tråden Citrongräs?