• Simbaa

Långtidsboende i Thailand

Nån som har något billigt boende i thailand för minst 3 månader

• Svar på tråden Långtidsboende i Thailand
  • Blekingetjejen

intressant tråd hoppas att nån svarar. och billigt ska det va!!

• Vinterbarnet

Hej hej! Har precis fått barn så vi ska vänta ett år innan vi ska åka! Har i flera år semestrat i flera månader i thailand vintertid, men nu som sagt hoppar vi i år men det suger i res-tarmen!!
    Har en hel del frågor själv om hur det är att resa "långtid" med barn eftersom det är vårt första.

Hur gamla är ditt/dina barn TS? Har ni tänkt backpacka eller stanna på ett atälle längre tid?

Hör så många som e negativa till att resa med barn långt och längre tider, men det har alltid varit nåt jag å min sambo alltid sagt att vi kommer fortsätta göra även om vi får barn!

Tacksam för svar!
    Kanonbra tråd!!

• Vinterbarnet

Sorry missuppfatta frågan, ni ska stanna längre på ett ställe!! =)

• Simbaa

Ja vi kommer kanske att åka med mina föräldrar så då stannar vi nog på samma ställe

• Lillaludd

Kolla på Blocket där finns det massor av hus som hyrs ut på kortare och längre tid över hela Thailand, ofta kan man förhandla om priset om man stannar längre tid.

• Simbaa
    Lillaludd skrev 2009-01-24 12:12:16 följande:
    Kolla på Blocket där finns det massor av hus som hyrs ut på kortare och längre tid över hela Thailand, ofta kan man förhandla om priset om man stannar längre tid.
    Det är alldeles för dyra priser där tyvärr
  • Smilla75

Det är dyrt med boende i Thailand. Vi hyr varje år för 2500 kr per vecka och det är rätt billigt där.

• Sandy79

Vi åker om en vecka och har hittat boende (hus som tillhör en resort) för 20.000Bath/mån (under 5000SEK med den dåliga kursen), 17.000 för efterföljande månader...det går säkert att förhandla ner priserna ännu mer! Koh Phangan är det vi ska bo på, känns som man kan hitta lite billigare där än på de riktigt stora charterställena och svenskkolonierna.

• Klina10

Sandy79 - hur/vart hittade ni det? Blocket?

• Thegran

billigast är det oftast att leta på plats.

vi kikade lite smått förut och hittade för 3000 kr för en månad.
    då var det hus a´la thai stil.

ju längre man hyr, desto billigare månadskostnad blir det.

• Sandy79

Jag "hittade" en kille på ett Thailandsforum på nätet vars thailändska flickvän kollade upp olika boenden på plats (Koh Phangan)

Men som TessaG skriver är det ju alltid billigt att leta boende på plats. Och oftast billigare ju längre tid man hyr. Eller om man kan betala i förskott.

Det är oftast stor skillnad i standard mellan thaihus och västerländska (typ restort eller svenskbyggda)....

• Thegran

Jag skulle göra som så att jag bokade hotell i några nätter till en vecka ungefär, och under den tiden letade boende på plats :)

Svar på tråden Långtidsboende i Thailand