Mina restips efter semester till Turkiet!
Då jag själv var otroligt nervös innan vi åkte på vår resa (som visade sig bli fantastisk!) till Turkiet nu i slutet på juli, och oroade mig över allt jag skulle glömma och som skulle bli galet, tänkte jag skicka vidare det jag lärde mig!
Våran son är 19 månader.
* Den vanliga stabila kombivagnen. Var oumbärlig att ha. Kunde använda den som säng till vår 19-månaders kille på kvällen och sitta i lugn och ro på restauranger!
* Saronger! Har massor av användningsområden: Perfekt att blöta och lägga över vagnen som svalkande täcke när lillen sover! Perfekt att använda som sval klänning till sig själv. Bra att hänga över vagnen på kvällen när lillen sover för att få det lite ostört. BRA TILL ALLT!
* Plastad frotté! Lukas använde bara blöja på natten under hela veckan. När han satt i vagnen eller låg och sov på sängen la vi bara under honom frottén och så kunde han vara naken!
* Badskor med hel överdel. Köpte våra på H&M. Överdelen är av nät och sulan av riktig gummi. Ser ut som en joggingsko nästan, alltså ingen sandalmodell. Kostade 69.90 och var OUMBÄRLIGA! Vid poolen var det halt, så då fick han bättre fäste när han gick. På stranden var sanden het - med skorna var det problemet löst. På gatorna låg lite glasbitar och annat som lätt hade åkt in i sandaler. Badskorna var svala och ändå "hela" för att undvika att få in diverse skrot.
* Badtröja. På Lukas använde vi en sån fotbollströja från en Sverigedräkt. Med solskyddsfaktor 30 och den på ser han fortfarande ut som ett litet vinterbarn. Du behöver alltså inte (enligt mig) köpa en dyr soltröja.
* Bra flygplansleksaker; Vi tog med en genomskinlig spargris med en del småpengar i! Perfekt sysselsättning. Hällde ut pengarna i mina händer, och så plockade han tillbaka dem en och en i spragrisen. Han kunde sitta med det i evigheter! Naturligtvis måste du vara med och vara uppmärksam! Det får inte hamna några pengar i små barnstrupar!
Pixiböcker! Tar lite plats och man kan ha flera olika med för omväxling!
Miniradio! Lukas fick en inför resan av farmor. Fick inte användas på planet med fungerade som fantastisk syselsättning på transferbussen! Några knappar att fixa med och dessutom hände det grejer när han tryckte! Och glada var vi - vi hade radio som fick in varenda turkisk radiokanal! Jihoo, musik!
Slutligen till Er som ska eller funderar på att resa med barn - ÅK! Det var det bästa jag gjort! Så underbart att dela den upplevelsen med honom!