• hjalmarborgen

Barnstol för barbord?? Endast Bloom Fresco Loft?

Halloj,
    vi har endast ett barbord i vårt kök, nu när lillkillen börjar sitta med vid bordet så vill jag ha en stol som "når upp" till barbordet, nu sitter han lite nedanför, trist...

Har ni något tips på barnstolar som är lite högre?

Jag är väldigt sugen på en Bloom Fresco Loft, men tycker den är lite väl dyr, någon som vet nån affär/ nätbutik som säljer denna stol som har någon rabatt just nu??

Tack!!

• Svar på tråden Barnstol för barbord?? Endast Bloom Fresco Loft?
  • hjalmarborgen

Ja, den tanken har slagit oss oxå.

Det känns som det funkar ett tag, jag vet inte hur länge de kan sitta i en sådan, men det känns lite provisoriskt, men jag tackar för idén!!

Hur har ni andra i detta avlånga land gjort, fler än vi måste väl ha ett bar-köksbord...

Tack!

• Mysaaan

Vi har också barbord och stolar i köket, dottern sitter också nedanför med en bricka på sin stol så hon har sitt eget bord. Men som du skriver, det känns lite trist att hon sitter lite längre ner och man får ju sitta lite obekvämt när man ska mata henne.

Har funderat på en sådan man sätter fast på bordet, men tanken kommer hela tiden att den kanske lossnar??! Jag menar hon är ju inte så liten längre, jag vet inte hur många kilo den tar??? Annars hade ju en sådan varit smidig.

En sådan som systerj skriver om känns också lite sådär, jag menar barstolarna är ju så högt upp och känns lite ostabilt, eller??

Sedan finns det ju sack´n seat, men det är lite som ovanstående?? www.kidsfirst.se/content/view/16/1/lang,swedish/

Den du skriver tycker jag är lite för dyr för oss, men den är säkert bra. Annars har jag som dej dåligt med idéer på hur man sak lösa det..så mitt svar va väl inte så hjälpande, men jag puttar upp ihopp om fler bra svar..

• mb4

Vi hade en sån man sätter fast i bordet men våran lilla kom så långt ner i själva sitsen (sitsen var av tyg).
    Nu har vi två stolar en Handy sit och en Hoppopstol. Själv föredrar jag hoppopstolen då den passar alla stolar och barnet kommer upp och nära bordet.Stolen är en väska också så den är perfekt om man ska iväg,då har man både stolen och väskan med sig.
    Svårt det där med att välja stol,hoppas att du hittar någon bra som passar.

• S0lsken

Kan tyvärr inte hjälpa dig med Bloomstolen, men Brevi slex som säljs av Babyproffsen når upp till diskbänkshöjd.
    Vi är mkt nöjda med vår.

• Emma Görander

jag har läst i ett test någonstans att den Bloom Fresco Loft kom väldigt väldigt dåligt ut i test + att den är dyr oxå.. =(
    sitter å googlar men finner det inte..

Svar på tråden Barnstol för barbord?? Endast Bloom Fresco Loft?