• anette79

Medeltidsvecka i arboga

Idag börjar medeltidsvcekan iarboga.... Det e jätte roligt med allt som hör medeltiden till.. Och i helgen är det meedeltidsfest i hela stan med allt man kan tänka sig!!!

Så alla ni som bor i västamanland och närke... KOm hit och ah rooooligt med era barn

• Svar på tråden Medeltidsvecka i arboga
  • matti6

Hoppas på bra väder för festligheterna

• Glass
    oj vad skoj!!!
    Hur länge håller det på och var ligger arboga...?
    :-S
  • matti6

mellan örebro och västerås

• symaskinen

Hur långt från Örebro? Säljer dom tyger på medeltidsveckan?

• anette79

Arboga ligger ca 3 mil från örebro. Tar knappt en halvtimme därifrån med bil.

Symaskinen: Är det något speciellt tyg du e ute efter??? Det finns stånd o så där de säljer färdiga medeltidskläder.. de kanske har tyg också.

Att rekommendera det är fredag och lördag i stan... Nu innan är det lite mjukstart. Men vill man få ut max av festlighetena då ska man komma på fredag eller lördag!

• anette79

Glass: vet inte hur många mil.. men det är nog en bra bit... Arboga ligger 15 mil snett nedanför stockholm ungefär...

• Glass
    aha, kanske 35 mil härifrån då...
    Pratade med sambon och han lät pigg på det. vi kanske åker dit till helgen ,-)
    Tack för tipset!
  • symaskinen

Vadmal brukar vara billigt i sådana sammanhang ...tänkte att det kanske fanns där.

• Dino78

Och inte nog med att det är medeltidsvecka - JAG bor i arboga, helt klart värt att besöka Arboga då inte sant!?

• Åke Vilse

Vad ska ni ha för väder denna vecka då?

Inte så kull om vädergubbarna spår regn att sitta och åka så långt.

• Glass

Dino78. Gör du? Hade jag vetat det tidigare så hade jag åkt dit för lääänge sedan

Svar på tråden Medeltidsvecka i arboga