• Bödvodankas mamma

Corolledockor

Anna börjar intressera sig för dockor och ett problem är att de flesta dockor är från tre år. Hon är bara 17 månader.

Nu har jag hittat några dockor som heter Corolle, och är franska. De är dock otroligt dyra! I den affär jag hittade dem kostar de 445 kronor. Finns det inga andra bra dockor från sisådär 18 månader? Har någon av er erfarenhet av Corolledockorna? På nätet finns flera sidor som lovordar dem, men har någon här praktisk erfarenhet? Är de värda sitt pris?

• Svar på tråden Corolledockor
  • symaskinen

Jag...eller rättare sagt min dotter ( ) har en corolle-docka. Hon fick den dock när hon fyllde 4 år. Anledningen till att det blev just den var att den var så otroligt söt. Hade rött hår i page och bärnstens-ögon. ( Den fick namnet Elisabet -Lisa-Flisa ) och är 42 cm lång. Den var jättedyr men annorlunda och då tyckte jag det var värt det. Jag skulle nog inte köpt en corolle-docka till en 17-månaders i första hand. BR har ju dockor som är prisvärda. Det är ofta småsakerna som kommer till som gör att det är 3års-gräns. Dessa kan man ju lägga undan så länge. Våra döttrar har fått en babydocka när de varit runt året och haft mycket roligt med dessa. .

• Bödvodankas mamma

Hmm, kanske en billigare docka, men utan "prylarna". Prylarna verkar hon inte intresserad av än i alla fall, det är mest dockors ansikte hon verkar nyfiken på. Det jag bekymrat mig för är t ex "blundögonen". Är de billigare dockornas blundögon säkra?

Tänk att ett dockköp kan sysselsätta en mamma så!?!

• symaskinen

Det finns ju billigare dockor utan blundögon. Tror dock att risken att de pillar ut ögonen och sätter i halsen är liten. Om ögonen kommer någonstans, så är det nog in i dockan i första hand.

• Bödvodankas mamma

Ah, bra poäng!

• mor33

Vi har en corolledocka till vår 14 månaders som hon älskar. Hon fick den när hon fyllde ett så jag hade ingen aning om att de var så dyra. Den är mjuk och go och kan tvättas i maskin vilket jag gillar ! Hon gillar blundögonen mest...och att slita av mössan som jag får sätt på igen

• symaskinen

Jag tycker att deras asiatiska dockor är uuuursöta !

• Asra

Vi har en corolledocka den har så här längt hållt sig fin i fem år. Det är en utan hår, en unisex docka :) En sådan är nog bra redan till ett mindre barn.

Tycker att Corolledockorna är mer personliga och mysiga än de vanliga billigare dockorna.

Rekommenderar ;)

• symaskinen

Asra:
    Det tycker jag också. 5-åringen har en som har rött hår i page. Tycker den är jättefin ...men dyr! Kosta 998kr. ! ! Men den var värd varenda krona.

Svar på tråden Corolledockor