• Blåklockan79

molo, hur är de i storlek?

Har just fått upp ögonen för molokläder med rymdmotiv, min sambo är rymdnörd Hittat en sida som säljer dessa, men det finns inte så många storlekar kvar, vilket gör det svårt att bara välja en storlek större så växeer hon i dem...
    Så min fråga är är de stora eller små i storlekarna, jämför gärna med Lindex, Pop eller liknande så vet jag vad jag ska gå på. Inget roligt att köpa för smått!

• Svar på tråden molo, hur är de i storlek?
  • Leopi

Molo är väldigt tighta i modellerna så satsa på minst en storlek större. Tänk lite myskläder som jag tycker hos de flesta man får ta i lite större. Och tyget är rätt tunt men väldigt mjukt och skönt. De håller väldigt bra i tvätten också. Väldigt coola och unika plagg tycker jag!!!!! Hur gammal är ditt barn, vilken storlek har den?

• Blåklockan79

Hon är fyra månader och använder 68 i byxor och 62/68 eller rena 68 i bodysar från Hm, Lindex, och Åhlens. Bamsekläder(från Lindex) har hon 74 i!

• Lejån
    Blåklockan79 skrev 2009-01-23 10:09:41 följande:
    Hon är fyra månader och använder 68 i byxor och 62/68 eller rena 68 i bodysar från Hm, Lindex, och Åhlens. Bamsekläder(från Lindex) har hon 74 i!
    74 säger jag.
    längtar efter sommar & sol
  • Tabby

Min kille ca 62 cm har 68 i rymdbodyn. 62 är väldigt tight och precis i ärmarna.

• Leopi

Jag vet inte det, har en hel del kläder därifrån och jag skulle nog säga att du skulle ta 80 faktisk, för det går att vika upp lite i ärmarna så länge. De är ju som sagt rätt tighta i modellen, har en hel del av deras kläder och min kille är ändå normal åt det slimmade hållet så hade jag varit du och vill ha plagget länge(de är ju ändå ganska dyra) så hade jag tagit 80, för mina 74 har inte min kille kunnat ha när han var 74 om du förstår vad jag menar...kan också säga att deras heldräckter är underbara, dock använder jag bara de som hemmamysplagg och pyjamas :)

Svar på tråden molo, hur är de i storlek?