• FamHull

Nån som bor i Spanien?

Skulle behöva hjälp av nån som bor i Spanien att försöka slå upp en person på nån spansk version av Eniro eller dyl.

• Svar på tråden Nån som bor i Spanien?
  • FamHull

Det e min morfar jag letar efter. Han heter Karl Gunnar Dahlin. Sist jag hörde nåt så bodde han i Fuengirola, hur det nu stavas... Har inte träffat honom på över 26 år så jag har inte så stor koll. E inte säker men jag tror att han har Gunnar som tilltalsnamn.
    Du får gärna hjälpa mig!

lottizm skrev 2009-01-23 12:34:26 följande:
    det är inte lika enkelt som i Sverige att leta upp någon. på blancas.paginasamarillas.es/ kan du söka, men du måste veta åtminstone namn och provins. jag hjälper dig gärna om du vill!
  • lottizm

hittar ingen med det namnen när jag söker där, men det är ju inte säkert att han har vanlig hemtelefon. det går inte (vad jag vet) att söka efter folk bara med mobilnr. du kan inte söka honom via Skatteverket, även om han inte bott i Sverige på länge så borde han väl finnas registrerad, med någon angiven adress i Spanien?

• FamHull

Ok, va synd. Men tack för hjälpen!
    Får försöka på nåt annat sätt...

lottizm skrev 2009-01-23 22:08:09 följande:
    hittar ingen med det namnen när jag söker där, men det är ju inte säkert att han har vanlig hemtelefon. det går inte (vad jag vet) att söka efter folk bara med mobilnr. du kan inte söka honom via Skatteverket, även om han inte bott i Sverige på länge så borde han väl finnas registrerad, med någon angiven adress i Spanien?
  • Duquesa Mamma

Hej, Du kanske kan testa och lägga in en annons i Sydkusten, den svenska tidningen här nere så kanske din morfar eller någon som känner honom ser det. Websidan för Sydkusten tidning är www.sydkusten.es och det finns även Svenska magasinet som är en också kommer ut, www.svenskamagasinet.nu
    Hoppas det kan vara till någon hjälp!

• Tricis

martin dahlin hittade jag...

Svar på tråden Nån som bor i Spanien?