• TigerLinn

hotell i sthlm

finns de nån som bor eller har kolla på sthlm.
    jag och min sambo ska åka till sthlm i juni och har gått ett presentkort typ enner en hotell check och jag sitter nu och kollar hotell
    vi ska fara på ett evenemang på globen och vill gärna bo så nära de går men de ska vara billigt med. vi tänker åka tunnelbana från boende så vill ha nära till en t station iaf.

har fått upp dessa hotell som vi kan boka.
    vilket ligger bäst till? har ni bott på något av dom vad tycker ni?
    ligger någon närmare en tunnel bana än en annan?

Comfort Hotel Stockholm
    Quality Airport Hotel
    Welcome Hotel barka by
    Quality Hotel Winn Haninge
    Hotel Attaché (högersten)
    Quality Hotel Prince Philip
    StayAt Solna
    Park Inn Solna
    Rica Talk Hotel
    Hotell Älvsjö
    Best western Amani Hotel

snälla nån som kan hjälpa och säga hur långt det är från globen. och sådant.? tycker de är svårt att se på eniro.
    jag till om ni behöver adresser eller mer onfo om hotellen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 10:37
    kanske ska säga det att när vi brukar vara i sthlm brukar vi på på ett vandra hem som ligget på fridhemsplan.
    men nu har vi fått en hotell check och får ett billig boende på något av de hotell jag skrev upp i TS inlägget.

jag undrar alltså om någon av dom ligger näta en tunnelbana så man kan åka diskt till glogen helt utan byte?

• Svar på tråden hotell i sthlm
  • Fonzan

Dett aär ett vandrarhem, men ligger 2 T-banestationer från Globen, ett billigt alternativ, har inte själv varit där, men hört andra ssom haft positiva erfarenheter därifrån!

www.skanstullsvandrarhem.se/

• MariaN

hmm finns det inte ett scandichotell precis bredvid globen?

• Duckan74

Jovisst, Globen har ett hotell.

• TigerLinn

jag vet de men jag vill veta om de hotellen som jag skrivit upp för de är bara dom hotellen som gäller checken vi fått...

Duckan74 skrev 2009-01-23 10:37:05 följande:
    Jovisst, Globen har ett hotell.
  • TigerLinn

jag vet de men jag vill veta om de hotellen som jag skrivit upp för de är bara dom hotellen som gäller checken vi fått...

MariaN skrev 2009-01-23 10:35:31 följande:
    hmm finns det inte ett scandichotell precis bredvid globen?
  • TigerLinn

tack men om de inte blir hotell som vi nu får billigt om vi väljer nått av dessa som finns på listan ovan. de är endast dom som cheken gäller.. så kommer vi bo pår frihemsplans vandrahem. som vanligt men detta hotell alternativ som vi nu har är billigare än vandra hem eftersom vi inte bethöver betlaa allutan ahr en check.

Fonzan skrev 2009-01-23 10:35:22 följande:
    Dett aär ett vandrarhem, men ligger 2 T-banestationer från Globen, ett billigt alternativ, har inte själv varit där, men hört andra ssom haft positiva erfarenheter därifrån!www.skanstullsvandrarhem.se/
  • CosmicCat

Best Western Amani ser enligt kartan ut att ligga i Årsta och därifrån är det inte långt till Globen, så det skulle vara mitt första val. Det borde gå att ta tvärbanan eller buss till Gullmarsplan och därifrån är det bara en kort promenad till Globen.

Comfort Hotel ser ut att ligga centralt i Stockholm om man googlar på det, annars skulle jag välja Älvsjö som också ligger i södra Stockholm.

• Högst32tecken

Det är ju bara Comfort Hotel Stockholm som ligger centralt av de hotel du listar. Best Western Amani ligger närmast Globen men ska ni göra något mer än att gå på Globen så är det ganska ocentralt.

• TigerLinn

jo best western amani ligger i årsta.. :)

CosmicCat skrev 2009-01-23 10:48:09 följande:
    Best Western Amani ser enligt kartan ut att ligga i Årsta och därifrån är det inte långt till Globen, så det skulle vara mitt första val. Det borde gå att ta tvärbanan eller buss till Gullmarsplan och därifrån är det bara en kort promenad till Globen.Comfort Hotel ser ut att ligga centralt i Stockholm om man googlar på det, annars skulle jag välja Älvsjö som också ligger i södra Stockholm.
  • TigerLinn

okej Comfort Hotel Stockholm är de nära till t banan?

vi kommer mest bara var apå globen och de området.
    best western amani ligger närmast?

Högst32tecken skrev 2009-01-23 10:52:22 följande:
    Det är ju bara Comfort Hotel Stockholm som ligger centralt av de hotel du listar. Best Western Amani ligger närmast Globen men ska ni göra något mer än att gå på Globen så är det ganska ocentralt.
  • Duckan74

Okej, jag föstår. Säkert inget fel på nåt av hotellen, men att bo i tex Barkarby känns dumt. Ligger en ganska bra bit från Globen. Det är pendel och sen byte till T-bana, en onödigt lång resa.

• TigerLinn

ok de är sant. jag skrev bara upp alla alternativ. de kostar ca lika mkt på alla tror de skilda bara nån krona.
    så vad skulle du valt?

Duckan74 skrev 2009-01-23 11:00:56 följande:
    Okej, jag föstår. Säkert inget fel på nåt av hotellen, men att bo i tex Barkarby känns dumt. Ligger en ganska bra bit från Globen. Det är pendel och sen byte till T-bana, en onödigt lång resa.
  • Lejra

Comfort hotel stockholm, då bor ni ju i stan. Hotellet ligger på cityterminalen och det är ju i direkt anslutning till centralstation och alltså även nära till t-banan! Tror nog jag hade valt detta hotell så att man har nära även till centrala stockholm!

Svar på tråden hotell i sthlm