• Sencha

Hur tidigt kan man som tidigast äta lunch enligt dig?

Ja, hur tidigt kan det vara och ändå vara lunch? Inte nödvändigtvis för dig själv, men i din "världsbild"

När jag gick på gymnasiet, i trean tror jag, så hade vi lunch 10.35 (har jag för mig) en dag i veckan. Tiiidigt.

Januari 2009: storebror har fyllt 5 år, lillebror har fyllt 6 månader
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur tidigt kan man som tidigast äta lunch enligt dig?
  • norgesessan

11 röstade jag, men personligen äter jag hällre 11:30-12:00. Hemma beror det ju på när man går upp...vi äter frukost runt 8-9..Familjer som äter runt 6 behöver ju nästa mål lite tidigare...

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • Dino78

Inte före elva. Men jag själv kan äta 9 på morgonen om jag är hungrig

DIF i själ och hjärta
  • Lantani

inte före 11, men 11,30-12,00 är mer lagom. Men ser beror det ju på när man går upp, men går man upp vid 8-9, så 11,30-12.

• Lilla fii

Idag åt vi lunch vid 11, men det brukar bli vid 12-tiden

Mamma till prinsessan Nomi 22/6-07
  • Sencha

puff

Januari 2009: storebror har fyllt 5 år, lillebror har fyllt 6 månader
  • mammamys4

11.00
    Brukar bli lunch då.. går upp runt 05-06 så..

• sisley

11. Annars är det ju mer en förstärkt frukost.

Nu när jag ammar är jag dock beredd att äta byggjobbarlunch vid 9 på morgonen.

• Lussekatten87

10.30 men då har man ätit en tidig frukost,annars vid 12.

(¯`°?.¸ ♥ Väntar 2:an! BF 31/7 - 09 ♥ ¸.?°´¯)
  • Angels Fall First

Jag åt lunch 10.30 idag. Var på doken och det är den bästa tiden att komma dit en lördag. Inga människor att trängas med och nylagad mat Men så hade jag iofs ätit frukost vid sextiden så...
    Men inte tidigare än runt halv elva.

Jag har inte glömt dig bara för att mitt liv ser ut som det gör just nu
  • Angels Fall First

Inte kan jag stava ordentligt heller. Donken skulle det stå i mitt inlägg.

• Fia Lundbom

Det måste ju helt bero på vilken tid man går upp...
    för egen del är det lunch kl 12.00 men 9 är väl OK för de som gått upp fyra på morgonen..

• mandorle

wow ni äter verkligen tidigt i sverige,jag har fortfarende inte vant mig med det.
    Där jag kommer ifrån äter man aldrig lunch innan 13.00 och aldrig middag innan 20.00 ungefär..
    Gissa hur mycket jag ''bråkar '' om det här hemma med min man som är svensk haha

• sisley

Mandorle

Jag och min man bråkar också kring detta ibland, han är chilenare. I Chile äter man lunch mellan 14-17. Jag höll ju på att hungra ihjäl när vi var där på semester!

• Angels Fall First
    mandorle skrev 2009-01-25 07:39:57 följande:
    wow ni äter verkligen tidigt i sverige,jag har fortfarende inte vant mig med det.Där jag kommer ifrån äter man aldrig lunch innan 13.00 och aldrig middag innan 20.00 ungefär..Gissa hur mycket jag ''bråkar '' om det här hemma med min man som är svensk haha
    Haha Jag vet precis. Jag har fått lära mig ett helt nytt sätt att äta på sen jag flyttade hit (Irland). Jag är van att äta frukost någongång mellan 6-7.30, lunch mellan 11.30-12.30 och sen middag vid 17-18. Här äts middagen så sent (typ runt 20) så man måste ju rucka på lunchtiden också om man inte vill hungra ihjäl
  • ALisaE

När jag började jobba kl 6 åt jag oftast lunch kl 10, men ibland blev det så tidigt som 9.30.

Svar på tråden Hur tidigt kan man som tidigast äta lunch enligt dig?