• Sencha

Hur sent kan man som senast äta lunch enligt dig?

Hur sent på dagen kan det vara och ändå vara lunch? Inte nödvändigtvis för dig själv, men i din "världsbild". 

Januari 2009: storebror har fyllt 5 år, lillebror har fyllt 6 månader
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 10:58
    Alltså inte hur sent du som senast själv kan tänka dig att äta lunch, men hur sent du kan gå med på att kalla det lunch.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur sent kan man som senast äta lunch enligt dig?
  • Kattmamma1

14.00 tycker jag, annars blir det för nära kvällsmaten.

• Inexsana

Jobbar 9:30 19:30, så min lunch infaller mellan 14-15 och kvällsmaten efter 20:00

• Dino78

Fram till klockan 14 - sen blir det för sent.

DIF i själ och hjärta
  • Marma

Ser lunch som mitt på dagen måltiden så beroende på när man stiger upp, när som helst...röstade 18 iallafall....

• Tranquility

kl 14 röstade jag på

• Birgitta2

Beror på när man går upp. Lunch på en arbetsdag 8-17 är absolut senast 13.30. Men en helg går jag kanske upp 10.00 och då blir lunchen kl 15 eller 16 och middag kl 20-21.

• Atamon

Fram till 14 - 15 brukar restauranger servera lunch så den tiden tycker jag själv kan räknas som lunch, efter det blir det middag.

• Lotlas

Sen lunch fram till 15, sedan kallar jag det tidig middag istället. Det blir ofta så på helgerna här hemma. På jobbet äter jag oftast vid 11-12, men då är man oftast igång på ett annat sätt.

• firewalkwithme

15 röstade jag på! Förmodligen min perfekta lunchtid, skulle gärna skjuta lite på hela dagens aktiviteter.

//kvällsmänniska

• fruganL

Jag tänker som så att första målet på dagen (oavsett tid) är frukost.
    Lunchen infaller ett par timmar efter frukost, men blir det för sent inpå läggtid så blir det middag. Och är det två lagade mål mat så är det lunch först och middag sen oavsett tid.
    Kvällsmat är relativt, det beror vad som ätits tidigare på dagen, och när kvällsmaten skulle infalla.

Så lunchen är i min värld inte speciellt beroende av någon tid. Säger någon att han/hon ska äta lunch klockan fem på morgonen så antar jag att personen varit uppe sen midnatt. Ska någon äta lunch åtta på kvällen så har väl han eller hon gått upp tidig eftermiddag.

• CeeJay

14.00 är senast för mig om det ska vara lunch, är det efter 14 blir det ju 3-fika

• Angels Fall First

14.30 känns som en bra tid egentligen.
    Men sen jag flyttade hit (bosatt på Irland sen i somras) så har jag ju fått inse att äter man middagsmaten någongång mellan 19.30-20.30 så ser jag ju gärna att lunchen är sen också så när jag kan så äter jag gärna runt 15. Så sen lunch dom dagar jag inte har alla barn hemma (tis och tor) och sen lunch dom dagar jag inte jobbar eller jobbar konstiga tider (ons, lör, sön) och så tidig lunch runt 11.30-12 dom två dagar som återstår.

Jag har inte glömt dig bara för att mitt liv ser ut som det gör just nu
Svar på tråden Hur sent kan man som senast äta lunch enligt dig?