• jen bossman

Hur är reima-overallen i storlekarna?

Jag tänkte köpa en sån där babyoverall till min dotter som blir 1 i mars. jag har hittat en reima på rean på nätet men nu funderar jag på vilken storlek jag ska köpa. Blir storlek 86 bra eller blir det för litet nästa vinter. Hon är nu 10 månader och har storlek 74/80 i kläder. Någon som har någon erfarenhet?

• Svar på tråden Hur är reima-overallen i storlekarna?
  • jen bossman

Ingen som har en reima-overall???

• Låtten

Testade en Reima nu i höstas, då var tjejen ca 76cm och hade 80 i nästan alla kläder.Och hin druknade i stl 80 på Reima, 74 hade då funkat..men eftersom den bara fanns i ballongmodell så skippade jag det.
    Så stl 86 är snarare som en 92..Men det bästa är ju att testa, om du har ngn afär i närheten som har reima så

• jen bossman

oookej... svårt!

jag vill ju att hon ska kunna ha den nästa vinter, då är hon alltså i november 1½ år. Men jag får nog gå till en affär och höra vad dom tycker.

• FridaLee

dottern har 98 på sin reima köppte den hösten 07 och då va den stor men iom att de är så följsamma så funkade det jätte bra ändå. hon har nu 104 på alla sina kläder 110 i visa tröjor men reiman är lagom på henne. dottern blir 4 nu i februari.

• jen bossman

ok, dom är alltså stora i storlekarna. 86 blir nog bra ändå. Undrar om man får skicka tillbaka reavaror OM det skulle visa sig bli tokfel?

• Miss Lau

Reima är stora i storleken! Min 3-åring har en i st 92 och den är rätt fortfarande rätt stor. Men jag rekomenderar verkligen Reima, det är toppenbra overaller.

• FridaLee
    jen bossman skrev 2009-01-23 11:24:12 följande:
    ok, dom är alltså stora i storlekarna. 86 blir nog bra ändå. Undrar om man får skicka tillbaka reavaror OM det skulle visa sig bli tokfel?
    vart har du hittat rea? skulle behöva en ny tills nästa säsong
  • ejja81

tycker det är olika på reimas märken

köpte en 86 som är stor
    sen köpte jag en annan i st 86 som var förliten!

• Eofrysina

Jag tycker de är stora i storleken. Jag köpte en på overall på rea i våras och chansade på en stl 92. Det var nästan så hon försvann i den i början på hösten och då hade hon stl 92 åtminstone i HM-storlekar. Nu är den mer lagom. tycker inte det var särskilt stort problem att den var för stor. Hällorna går att reglera bra och resåren i midjan kan man dra in så den verkar mindre. Tror den var ganska bekväm även om den såg stor ut när man tittade på henne.

Jag är för övrigt helt såld på Reima-overaller. Tycker kvaliteten är så himla bra. Tyvärr är inte priset lika bra så det är bra att fynda dem vid vårrean.

• Scruffy

I princip så har man en storlek mindre i overallerna en på vanliga kläder. Min tjej har nu 98/104 i kläder. Hon har en overall i 98. Till nästa säsong har jag köpt en 104.

Tips här kan man se storlekar på reimas vinterkläder
    Gå in på www.reima.fi/collection.
    Välj overalls.
    Klicka på vilken overall som helst. Sedan har dem en flik som heter sizetable pdf. Där får man fram ålder och storlek.

• Lykketrollet

Ja, det säges ju att de är stora i storleken, att de motsvarar en storlek större än vad de har. Men jag har aldrig märkt det.. När flickan hade 98 i kläder, hade hon 98 i overall. När hon hade 92 i kläder, hade hon storlek 92 i overall. När sonen var 1-2 år hade han stl 86 i overall. När han i år har 110 i kläder (hade 104 i byxor) hade han 110 i overall..

• vinterbabyn

ja tror du klarar dig med en 80 till och med. om hon även ska ha den nu. Min son som är 93cm och lite på 2 år ryms ännu riktigt bra i sin 86 och hans lillebror 7 månader, som är stor, har en 80 som han drunknar i. Han använder annars 80kläder, är 75cm och 10,5 kg.

• jen bossman

Någon som vet om man får lämna tillbaka reavaror som man köpt över internet?

• FridaLee

jaha där är ju medlem där.

• Kajsa3

Vi har overall i strl 86 till våra nu. De är 19 månader och har i övrigt runt 80/86 i storlek. Men babymodellen sitter rätt bra även om den är lite stor. Jag tror att din tjej kommer att drunkna i strl 92 nästa vinter...

Svar på tråden Hur är reima-overallen i storlekarna?