• Svar på tråden hur gör man potatisbullar *som man åt i skolan*
  • trebarsmamma

jag har provat att äta dom man köper i affären men dom är inte alls lika goda, dom var inga höjdare alltså, så nej dom köper vi inge mera.

• Atamon

Potatisbullarna som man åt i skolan var fabrikstillverkade ( i varje fall i de skolor som jag har gått i) och förfriterade sådana finns ju att köpa på vilken affär som helst.

De allra godaste potatisbullarna gör man dock själv, av riktigt gott potatismos. Bäst blir det om man använder ett kallt mos, blandar i ägg, formar bullar som man vänder i ströbröd och panerar och steker. Serveras med bacon och lingonsylt *mums*

www.alltommat.se/recept

• Karlsson

Tänkte precis skriva exakt likadant

Atamon skrev 2009-01-23 12:29:55 följande:
    Potatisbullarna som man åt i skolan var fabrikstillverkade ( i varje fall i de skolor som jag har gått i) och förfriterade sådana finns ju att köpa på vilken affär som helst.De allra godaste potatisbullarna gör man dock själv, av riktigt gott potatismos. Bäst blir det om man använder ett kallt mos, blandar i ägg, formar bullar som man vänder i ströbröd och panerar och steker. Serveras med bacon och lingonsylt *mums*www.alltommat.se/recept
  • trebarsmamma

nä det blev inge gott, smakade inte äns liknade som skolans, detta va ju inge gott så vi gjorde raggmunkar, men det tyckte inte barnen om,

• Atamon

trebarsmamma skrev 2009-01-23 14:22:16 följande:

nä det blev inge gott, smakade inte äns liknade som skolans, detta va ju inge gott så vi gjorde raggmunkar, men det tyckte inte barnen om,
    Vad var det som inte blev gott? att göra hemlagade på kallt potatismos? eller receptet som länkades? (Om du hade i gräslök och persilja så kan jag iofs förstå att det inte blev gott)
    Det är klart att hemlagade inte smakar som skolpotatisbullar/fabriksgjorda.
  • carolinae

De flesta skolor serverar felix färdiggjorda potatisbullar...

• Lady Blue

Jag älskar Felix färdigköpta ska till och med äta dom ikväll. Namnam.

• trebarsmamma

haha jag gjorde på varm potatismos, och dom ramlade isär, smakade inte alls som jag hade tänkt mig, men raggmunkarna blev oki, men vi hade inge bacon eller fläsk till bara lingonsylt,

hur värmer ni upp de färdiga potatisbullarna,

• Atamon

trebarsmamma skrev 2009-01-23 23:29:23 följande:

haha jag gjorde på varm potatismos, och dom ramlade isär, smakade inte alls som jag hade tänkt mig, men raggmunkarna blev oki, men vi hade inge bacon eller fläsk till bara lingonsylt, hur värmer ni upp de färdiga potatisbullarna,
    Jag tror inte att bullarna går att göra med varmt mos, det ska vara kallt. Och det ska vara hemmalagat mos, och inte pulvermos.

Färdiga potatisbullar har jag värmt i stekpanna eller lagt i ugn, det står säkert anvisningar på paketet.
  • trebarsmamma

jo klart att det ska vara hemalagat potatismos, annars är inte mos någe gott, jag orkade inte vänta tills den blev kall hehe.

jag gjorde potatis bullar i ugn förut, men det va inte alls samma, nää

Svar på tråden hur gör man potatisbullar *som man åt i skolan*