Får man ta studielån om man har skulder hos kronofogden?
Om man har ett flertal skulder hos fogden, får man då ta studielånhos CSN?
Om man har ett flertal skulder hos fogden, får man då ta studielånhos CSN?
Ja, för mig har det gått bra!
Beror kanske på vad för slags skulder det är, när det gällde mig så var det underskott på skattekonto. Sen tror jag det inte skall ligga något aktuellt skuldsaldo hos fogden; det ska vara betalt. Lättast är att ringa CSN så kan de säkert svara. Mvh, en till i samma båt.
Japp. Och jag har aktuellt skuldsaldo hos KF och fick ändå studielån. Inga problem.
japp, det får man oavsett, såvida det inte är skulder till csn då vet jag inte vad som gäller
Gick det med kan jag säga (även om man har studieskulder)
Ja, såvida du inte har skulder till CSN. Jag fick utan problem lån trots aktuellt skuldsaldo på 100000. Det rörde sig f ö om skatteskulder, som nu är betalda tack vare det högavlönade jobb jag fick tack vare utbildningen!
csn är rätt trevliga med andra ord, eller så inser det att utbildning är ett sätt att senare kunna betala tbx.
jasså, hur lyckades du med det? vad var du tvungen att säga för att få lån hos dem trots skuldsaldo hos kronofogden gällande csn???? Nyfiken!!
Man kan få studielån hos CSN även om man har skuld hos KF och även med skulder till CSN. Men det beror på hur dina skulder ser ut till CSN. Du får inte ha några betalningskrav hos CSN alltså gamla förfallna lån hos CSN men det är okej med lån som man betalar av på varje år...