• Carola L

Någon med liten i Hofterup?

Vi ska flytta till Hofterup, är mamma ledig med en liten på 1år.
    Trevligt att lära känna fler i liknande situation

• Svar på tråden Någon med liten i Hofterup?
  • Carola L

Tycker också det verkar vara väldigt mysigt. Ska bli spännande

• Trolli
    Svar på #2
    Carola L skrev 2009-01-23 17:16:23 följande:
    Tycker också det verkar vara väldigt mysigt. Ska bli spännande
    Jättefint på sommaren!
    Var i Hofterup ska ni flytta?
    Där är väldigt barnvänligt.. Massa skog och lekplatser och så.. Jag är uppvuxen i Hofterup.. Vi flyttade dit när jag var ca 5
  • ullivera

Jag bor i Landskrona,,inte så långt därifrån,,är uppvuxen i Lödde. Hur gamla är dina barn?

• Pikie

Vad härligt! Jag är uppvuxen i Lödde och tillbringade större delen av mina tonår hos kompisar i Hofterup. Jag har även bott i Hofterup i två år när jag flyttade hemifrån.

I går berättade jag för min man att jag nog faktiskt vill flytta tillbaks till Skåne o Hofterup. Så vi (han) håller på att fundera nu. Det har varit på tapeten tidigare men jag har varit lite tveksam och alltid fallit tillbaks på att vi bor så bra där vi bor nu. Men nu känner jag mig säker på att jag vill tillbaks. Ska bara övertyga mannen också, vilket säkert går jättebra ;)

Var ska ni bo i Hofterup? När flyttar ni dit?

Enligt mig är Hofterup det bästa stället på jorden. Nu har jag ju väldigt många underbara tonårsminnen därifrån, men jag tror att jag hade känt likadant utan dessa minnen.

• Missariella

Jag har också bott i Hofterup under 10 år, flyttade därifrån när jag flyttade hemifrån, sen har jag bott i norrland i 9 år och i juli så flyttade jag tillbaka till Skåne men då blev det Landskrona.
    Jag trivdes jättebra i Hofterup ett helt suverätn ställe att växa upp på

• brunbjörnen

Kul! jag hittade den här tråden av en slump när jag "googlade" på Hofterup. Vi var nämligen på husvisning där idag, och blev jättesugna på att flytta dit. Men vet inte alls säkert om det blir så än. Det verkade iaf vara ett jättemysigt samhälle. När flyttar ni dit och vart ska ni bo? Nybyggt eller? Vi bor oxå i Malmö ( Slottsstaden) har en dotter på 1,5 som började på dagis förra veckan.  Ha det bra! /emma

• Anna i Torp

Hej du vi bor i Norrvidinge drygt 10 min med bil från er. Det jag tyckte var kul är att jag också har en liten tjej här som också är född 080108. Konstigt va?

• Carola L
    Svar på #3
    Känner inte till området så bra men det ligger ca 5 min gång från henkeltorps dagiset Så skönt att få komma intill innan sommaren
    Bor ni i hofterup nu?
  • Carola L
    Svar på #4
    Har en liten flicka som blev 1 år i Januari. Så det blir lagom att sätta henne på dagiset där ute när vi flyttar, skönt att slippa sätta henne mitt i stan
  • Carola L
    Svar på #5
    Vad härligt att höra så bra saker om hofterup Nykvarn, vart ligger det?

Vi får tillgång till huset i maj, så då flyttar vi

Då får vi hoppas att mannen din ger med sej vad gäller flytten tillbaka till Skåne
  • Pikie
    Svar på #11
    Nykvarn ligger några mil utanför Stockholm. En mysig ort det med, något större än Hofterup.

Vad kul att din dotter ska på Henkelstorps förskola! Jag har jobbat där några månader som vikarie innan jag läste på högskolan. Det var några år sen men då var det ett riktigt härligt ställe. Kanske har ändrat sig men det tror jag inte :)

Vi har kommit så långt i planerandet så att det ser ut som att flytta ner om ungefär ett år. Om det nu funkar med mannens jobb, det är väl det som det hela hänger på.
Svar på tråden Någon med liten i Hofterup?