• Lanloun

Jag ringde precis till en kompis som är utomlands, kan jag ringa tele2 och fråga till vilket land jag ringde??

En kompis är utomlands, jag ringde till hennes mobil.

Kan jag på ngt sätt nu få reda på i vilket land hon befinner sig i?

Typ ringa tele2 o fråga vart det senaste numret jag ringde gick till?

Det är ju en svensk mobil...

• Svar på tråden Jag ringde precis till en kompis som är utomlands, kan jag ringa tele2 och fråga till vilket land jag ringde??
  • Jossebell

De kan se i vilket land telefonen är uppkopplad men de borde nog inte lämna ut det. (jobbar hos annan op)

• Pappa G

Ringa kan du ju alltid göra, men jag tror inte du får fram informationen.

Polisen däremot skulle nog kunna få tillgång till uppgifterna.

• Jossebell

polisen skickar ett ärende till op men det är ju bara om det är frågan om ett brott.

• Lanloun

Så det syns inte heller på min samtalsspec?

• Simpan

vet du vilket nummer du ringde, för det borde kanske stå i telefonkatalogen vilket landsnummer det är? (vet inte, chansar bara)

• Pappa G

Lanloun skrev 2009-01-23 17:56:23 följande:

Så det syns inte heller på min samtalsspec?
    Nej, för du har väl bara ringt ett svenskt mobilnummer?
  • Jossebell

nej det kommer inte att stå på spec eftersom du endast betalar till sveriges gräns. Dvs vanlig samtalskostnad. Hon betalar dock för att hon svarar till den op hon använder i utland.

• Kickan

Du behöver väl inte vara orolig för att det ska bli dyrt iaf...för du betalar ju bara de innom sverige...sen är det din kompis som betalar resten...

• plusjagare

Kanske en dum fråga, men. Varför vet du inte vart hon är om du har pratat med henne?

• Lanloun

plusjagare skrev 2009-01-23 18:02:58 följande:

Kanske en dum fråga, men. Varför vet du inte vart hon är om du har pratat med henne?
    Hon vill inte säga vart hon är.
  • plusjagare

ok. Och du är orolig över henne?

• Lanloun

plusjagare skrev 2009-01-23 18:13:38 följande:

ok. Och du är orolig över henne?
    Ja... hon har bara stuckit iväg, har inte sagt till ngn vart hon är.
  • plusjagare

usch då. Förstår att du är orolig!!

Hoppas att du får fatt i var hon befinner sig.

Svar på tråden Jag ringde precis till en kompis som är utomlands, kan jag ringa tele2 och fråga till vilket land jag ringde??