• Madelene81

Brun utan sol - har ni testat den här?

Jag tänkte fixa lite extra bränna på benen inför en tillställning på söndag men har lite funderingar.

Jag tänkte köpa Niveas sun touch self tan spray för 89,-. Det står att den absorberas efter 15 minuter och ger färg efter 5 timmar. Någon som testat denna?

Fler frågor... Tänkte raka benen också. Ska jag raka dem först och skrubba, och dagen efter spraya? Om jag sprayar på onsdag och rakar benen på låt säga torsdag, blir färgen konstig då?

Några med mer erfarenhet än mig? Help!

• Svar på tråden Brun utan sol - har ni testat den här?
  • mumlan1

Hej! Jag har provat den och jag såg inte klok ut, såg ut som en muterad morot...Mannen skrattade så åt mig.
    Det blev flammigt och rinn-märken.
    Jag rekommenderar den inte...
    Ta på dig bruna nylonstrumpbykor istället..
    Kram Linda

• mumlan1

nylonstrumpbyxor skulle det stå...

• Betan

Hej!
    Har inte testat just den BUS:en men den är säkert bra. Jag skulle råda dig att skrubba och raka innan, gärna dagen innan. Rakar du precis innan kan porerna vara så vidöppna att buse-en liksom "fastnar" i porerna, då blir det prickigt. Jag måste alltid raka benen samma dag som jag skall vara "fin". Om jag då smort in mig med brun utan sol brukar jag se till att ha en helt ny hyvel och vara väldigt lätt på handen. Det kan bli strimmigt annars, eftersom man gärna rakar med sig döda hudceller.

om du skall på kalas på söndagen skulle jag skrubba-raka på fredagen, smörja in på lördagen och raka igen på söndagen.

• Betan

Om nu inte den sprayen är bra så kan jag rekommendera Lancomes bus, den är lättapplicerad och ger fin färg. Har även testat Comodynes (?) BUS-servetter och tyckte de var riktigt bra. Samma råd som ovan gäller!

• Madelene81

Jo raka går inte att göra samma dag.

Strumpbyxor? *ser skräckslagen ut* Nej bevare mig! *ryser av tanken*

• Madelene81

Hur länge sitter brun-utan-sol?

Någon som kan rekommendera något märke/metod?

• Jannamia

Body Shops brun utan sol cream är bra. Ger fin färg och är lätt att få ett bra resultat med. Sitter 4-7dgr.

• Madelene81

*puff* Fler tips tack! Jag ska på stan på dagen!

• anilam

Body shops har jag använt och den funkar utmärkt.

• Anakin Skywalker

Apotekets ACO brun-utan-sol ska vara bra! Har vänner som använder den o de är nöjda!!

• Vilddjuren

Har hört att det är lättare att få det jämt med en kräm i stället för spray vet dock inte om det stämmer! Racka och skrubba dan före vet inte om det är så lyckat att raka efter blir kanske flammigt å så! Lycka till och ha så kul på "tillställningen"

• Twilight

Nivean blev jag också gul-orange av, o ojämn som f*n.
    Åhlens egna (Superbilliga) däremot blev jättefin

• Madelene81

Jag var in på apoteket igår och tittade efter L300.
    Sedan kom jag fram till att näe, det här skiter jag i.

Svar på tråden Brun utan sol - har ni testat den här?