• Bullfan

Kan man bli trött av synfel?

Kan man bli trött av att ha ett synfel men inte använder glasögon eller linser?

• Svar på tråden Kan man bli trött av synfel?
  • Tecken

Ja, om man tycker att det är ansträngande att hela tiden koncentrera sig (t ex om man ser suddigt och måste fokusera om blicken hela tiden).

• OMWF

Ja verkligen, jag har varit utan linser i typ två veckor och jag blir astrött och får ont i huvudet. Men snart kommer mina glasögon, thank god.

• Blå Flygare

Absolut! Man måste inte ens märka av synfelet för att bli trött av det. Man anstränger automatiskt ögonen och tänker kanske inte på det.

• Perry the Platypus

Japp.

(¯`°?.¸ ღ♥ Trött. ♥ღ¸.?°¯)
  • Bullfan

Aha, jag är väldigt närsynt så jag koncentrerar mig väl omedvetet hela dagarna antar jag
    Har haft synfel sen jag var 12 år men har aldrig använt glasögon eller linser, kanske kan förklara min konstanta trötthet :S

• meic

Bullfan skrev 2009-01-23 20:15:37 följande:

Aha, jag är väldigt närsynt så jag koncentrerar mig väl omedvetet hela dagarna antar jag Har haft synfel sen jag var 12 år men har aldrig använt glasögon eller linser, kanske kan förklara min konstanta trötthet :S
    eh varför använder du inte glasögon eller linser för?
  • Perry the Platypus

Ja, det kostar på att vara fåfäng.

(¯`°?.¸ ღ♥ Trött. ♥ღ¸.?°¯)
  • Bullfan

meic skrev 2009-01-23 20:17:50 följande:

Bullfan skrev 2009-01-23 20:15:37 följande:
    eh varför använder du inte glasögon eller linser för?
    Har provat linser en gång men jag kunde verkligen inte hantera dom. Fick dom aldrig på plats så jag gav upp.
    Glasögon ser jag tyvärr inte klok ut i, hur många olika jag än provat. Så av ren fåfänghet har jag skippat det och tänkt att jag klarar mig ändå för jag SER ju faktiskt, om än jävligt dåligt.
    Men om det nu är orsaken till att jag är så sjukt trött så skiter jag i hur jag ser ut och är hellre pigg istället!
  • Bullfan
    Perry the Platypus skrev 2009-01-23 20:18:43 följande:
    Ja, det kostar på att vara fåfäng.
    Ja, tyvärr.
    Men som jag skrev nedan...Är detta orsaken till att jag är så trött så får jag väl se illa ut då, bara jag blir piggare!
  • meic

Bullfan skrev 2009-01-23 20:20:58 följande:

meic skrev 2009-01-23 20:17:50 följande:
    Har provat linser en gång men jag kunde verkligen inte hantera dom. Fick dom aldrig på plats så jag gav upp. Glasögon ser jag tyvärr inte klok ut i, hur många olika jag än provat. Så av ren fåfänghet har jag skippat det och tänkt att jag klarar mig ändå för jag SER ju faktiskt, om än jävligt dåligt. Men om det nu är orsaken till att jag är så sjukt trött så skiter jag i hur jag ser ut och är hellre pigg istället!
    men jisses! testa linser igen, det tar ett tag att vänja sig.. för mig tog det typ en månad innan jag var haj på det!
  • Bullfan

meic skrev 2009-01-23 20:23:09 följande:

Bullfan skrev 2009-01-23 20:20:58 följande:
    men jisses! testa linser igen, det tar ett tag att vänja sig.. för mig tog det typ en månad innan jag var haj på det!
    Ahaa, jag gav mig efter en vecka! Haha.
    Kanske ska ta och testa det igen då, tack för info
Svar på tråden Kan man bli trött av synfel?