apan skrev 2009-01-23 21:00:54 följande:
Jag funderar på att köpa en Ael & Ida bärstol som väger väldigt lite och kan användas tills barnet väger 15 kg. Är det nån här som har en sån och kan säga bu eller bä om den? Funderar också på en av märket Vaude som vägde aningens mer och som man kunde ha tills barnet väger 20 kg.Min dotter är nu 1 år och 2 månader och väger ca. 9 kg. Tänker att den där för max 15 kg borde räcka eller vad tror ni? Planen är alltså att använda bärstolen om man är på utflykt i skogen eller ska gå korta sträckor.
I höstas köpte jag en bärstol i tron att det skulle vara utmärkt för att vara ute på tomten med min dotter eller hämta ved och annat. Hon jag köpte den av sa att de hade varit ute en hel vecka i fjällen med den och att de var jättenöjda.
Det var det sämsta köp jag gjort. Det är alltid ett mellanrum mellan barnet och bäraren vilket gör att det blir baktungt, det känns nästan som om man trillar bakåt ibland.
Köp hellre en Patapum bärsele eller Ergo, då tror jag att utflykterna blir mycket trevligare. Jag testade båda på barnmässan och det var hur bekvämt som helst.