• Anonym (p-problem)

Ont vid sex med spiral??

Jag har en kopparspiral sedan drygt 5 månader tillbaka. Förutom att det gör ont i livmodern lite då och då (lite stickande smärta) så gör det även ont vid sex. Det är i princip bara missionären som funkar om det inte ska göra ont och bli obehagligt. Annars känns det som att livmodertappen är väldigt öm och han kommer åt den. Det här är alltså varje gång vi har sex. Innan spiralen var jag kanske öm någon gång i månaden (vid ägglossning möjligtvis). Nu har jag även fått bruna flytningar. Jag kan inte känna några trådar.

Är det någon som har erfarenhet av detta? Är orolig för infektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 21:43
    Det skulle vara en naturligtvis, och inte en glad smiley..

• Svar på tråden Ont vid sex med spiral??
  • Anonym (p-problem)

ingen?

• Lovingly

Hejsan!
    Jag upplever ungefär detsamma som dig. Livmodern känns öm samt har en molande värk i livmodertrakten nästan hela tiden. Har haft min hormonspiral nu i två månader. Blöder oxå ganska länge när jag har mens samt en hel del småblödningar däremellan.
    Hur har det gått för dig nu?

• Anonym

Satte in min för 8 mån sedan och kände som er båda till en början. Obehag, inga trådar kändes samt att partnern tyckte han kände den. Var på väg och skulle in o kolla den, men blev ej av. Numer är känslan faktiskt obefintlig.Känner inget!så kanske har kroppen vant sig och den hamnat rätt eller nåt sånt. Fantastiskt skönt att kunna vara helt avslappnad också. (tyckte jag var det innan också så det berodde ej på det.)

• Anonym (kvinna71)

Jag har hormonspiral och jag kan ibland känna av den om min man har varit för långt in i mig. I vissa ställningar, tex bakifrån, kommer han längre in och då måste han hejda sig lite för annars får jag ont och det kan blöda lite efter sexet. Sägs att det är trådarna som skaver.

Svar på tråden Ont vid sex med spiral??