• Jannamia

Recept på Delicatobollar?

Inte råkar det finnas någon som har receptet på delicatobollar? Skulle vara mycket tacksam!! Är sååå gott....

• Svar på tråden Recept på Delicatobollar?
  • Selma73

Ja, tänk om man visste det... de är ju mycket godare än vanlig hemmagjorda n****bollar.
    Har ätit massvis under graviditeten!

• Jannamia

Haha! En till som fått dille på dessa godbitar.. Har sökt receptet på internet men för gäves...

• twinmom

Tror inte det receptet finns att få tag på för då vore det ingen ide att sälja dem om man kunde baka själv! Men jag vet att om man gör egna arraksbollar smular man ned sockerkaka i degen, kanske gör man på samma sätt med delicatobollar!

• Ajsen

hej!

satt själv o fundera vad som finns i dem..enklas är nog att gå å köpa en på affären o sedan testa sig fram vad det gäller mängden av ingrienser...jag har sökt på nätet men inte funnit nåra recept..tyvärr...

• Selma73

Min man har en bekant som jobbar på Fazer... men det tror jag inte hjälper. Om de vet receptet så får de nog inte lämna ut det.

• TessaLisa

något recept har jag inte, men när jag läser på innehållsförteckningen innehåller en riktig delicatoboll:
    Veg.fett(delvis härdat), socker, havregryn, kakao, kokosflingor, vatten, salt, aromämnen; mocka och vanilj, konserveringsmedel; E202, emulgeringsmedel; E471 och E322, färgämne; E150.

I värsta fall får man väl experimentera med dessa ingredienser tills man hittar något som liknar dem i smak...
    Havregrynen måste nog vara lite mer finfördelade än i vanliga chokladbollar.

• crabban

Mm.. och kila iväg och köpa lite E-ämnen på Willys...

• Ajsen

det e nog bara att tillsätta mocka (kaffe) o vanilj, vad jag kan utläsa...å istället för att använda vanlig slev så kör smeten i mixer eller vanlig visp...så blir havregrynen mer fördelade i smått...testa er fram...om det inte blir som man tänkt sig så är det väl bara till att äta upp å börja om på ny kula

• Bellona

de här ska smaka som delicatobollarna, har inte provat att göra dem själv.

Chokladbollar

250g margarin
    2dl socker
    7,5dl havregryn
    2msk oboy
    2½tsk vaniljsocker
    2msk kallt kaffe

Vispas med elvisp i ca 20min (i matberedare ca 5min).
    Låt stå i frysen ca 5min för att stelna lite.
    Rulla i kokos.

• Selma73

När någon provat... lägg ett omdöme.
    Nyfiken, men har inte havregryn hemma!

Svar på tråden Recept på Delicatobollar?