Tips på hur man kan sminka sig till mindre ögon??
Jag har stora ögon och skulle vilja veta hur man kan "förminska" ögonen lite grann..vilken färg på ögonskuggan,kajalpennan osv...
Jag har stora ögon och skulle vilja veta hur man kan "förminska" ögonen lite grann..vilken färg på ögonskuggan,kajalpennan osv...
Brun eller svart kajalpenna på insidan av ögat runt om förminskar rejält. Men jag tycker att svart på insidan är ganska omodernt. Kör mörk skugga vid ögonfranskanten.
Men varför i hela världen vill du att dina ögon ska se mindre ut??
Stora ögon är ju det finaste som finns!
Allra bästa effekten har sagt svart kajal innanför fransarna. Jag har också stora ögon, men tyvärr blir jag lätt irriterad av kajalen då. Målar man istället kajal utanför fransarna nedtill kan man dra strecket ända in till inre ögonvrån, tvärtom mot vad som brukar rekommenderas. Annat som hjälper är mörk/svart ögonskugga.
Jag har stora ögon också, och använder svart kajal innanför ögonfransarna och fixerar med svart ögonskugga så sitter det ordentligt. Men varför i hela världen vill du förminska dem? Jag är skitglad att jag har stora. Målar inte svart för att förminska utan för att jag har så glesa fransar därnere så allt annat ser helt knasigt ut.
Jag har stora gröna ögon!
Använder 3 olika nyanser brun-vit ögonskugga, svart kajal runt i ögat & även på ögonlocket!
Varför vill du att de ska se mindre ut? Stora ögon anses ju vara vackert så länge de inte är utstående förstås.
Generellt kan man säga att mörkt förminskar och ljusa färger förstorar. Lägg mörka skuggor runt om ögat och på hela ögonlocket så ser de nog mindre ut...
haha..asså missuppfatta inte mig snälla..jag vill bara ha en annan look när jag går ut ibland..i vanliga fall bruka jag framhäva ögonen men nu tycker jag det e tråkigt med samma look å undrade bara..men tack för tipsen iaf..ska ta å prova mörk skugga runt ögonen..
Generellt sett är ju stora ögon finare än små, men det kan ju vara fel också. Har man för stora så kan man ju se "dum" ut också. Går inte att säga utan att ha sett personen.
Råkade trycka för tidigt.
Vad jag skulle skriva också är ju att man kan prova olika färger på kanten innanför de nedra fransarna om man vill testa en annan look. Det ger ju en effekt på ögonen.