Spelar tex. BRIS in samtal???
Hej!
Spelar tex. BRIS in samtal som de tar emot???
vilka är det som jobbar där, är de utbildade anställda eller bara volontärer? Och finns det andra sådana hjälplinjer man kan vända sig till?
tacksam för svar!
Hej!
Spelar tex. BRIS in samtal som de tar emot???
vilka är det som jobbar där, är de utbildade anställda eller bara volontärer? Och finns det andra sådana hjälplinjer man kan vända sig till?
tacksam för svar!
puffar
www.bris.se/
Här står det om hur man får börja som jourare på Bris.
Hittade inget om de spelar in samtalen någonstans men det kanske står på sidan.
så det är inga utbildade psykologer eller så??? och man kan vara helt anonym?
Barnens Hjälptelefon 0200-230 230
Detta är en stödtelefon för barn och unga upp till 18 år. Det är tryggt, anonymt och gratis att ringa Barnens Hjälptelefon och få prata med en vuxen. BRIS betalar samtalen som oftast rings från mobiltelefon. Samtalen syns inte på telefonräkningen och BRIS ser heller aldrig, eller spårar upp uppringarens telefonnummer.
Så nej de spelar nog inte heller in samtalen.
Barnens Hjälptelefon 0200-230 230
Detta är en stödtelefon för barn och unga upp till 18 år. Det är tryggt, anonymt och gratis att ringa Barnens Hjälptelefon och få prata med en vuxen. BRIS betalar samtalen som oftast rings från mobiltelefon. Samtalen syns inte på telefonräkningen och BRIS ser heller aldrig, eller spårar upp uppringarens telefonnummer.
Så nej de spelar nog inte heller in samtalen.
vi spelar in samtalen men de raderas efter hand. samma som SOS.
Garageänkan skrev 2009-01-24 15:16:07 följande:
bris: är ni utbildade som jobbar med det, eller bara volontärer?
Anonym skrev 2009-01-24 15:18:20 följande:
Hej TS! Nej, de spelar absolut inte in. De som tar emot samtalen är oftast volontärer, men de får utbildning av organisationen, och bland dem kan det finnas många som har annan utbildning också. Om du är under 18 är det ett väldigt bra alternativ att ringa dem. Om du är äldre än så kan du t.ex. ringa Nationella hjälplinjen (www.nationellahjalplinjen.se) på 020-220060. Det finns andra linjer också, lite beroende på vad du behöver hjälp med. Pröva att googla. Kram och lycka till.
inga76 skrev 2009-01-24 15:20:55 följande:
Anonym skrev 2009-01-24 15:18:20 följande:
detta låter dumt, men jag vågar inte googla för ordet som jag sökt står kvar och jag vet inte hur man får bort det. delete funkar ej.
av samma anledning vill jag inte gå in på de olika sidorna eftersom sidadressen ligger kvar.
finns det någon linje där det finns utbildade psykologer eller liknande?
vad menas med raderas på en gång? hur länge sparas de då?
Anonym skrev 2009-01-24 15:23:05 följande:
Anonym skrev 2009-01-24 15:23:46 följande:
bris: som i DIREKT? varför spelas de in i så fall?
Anonym skrev 2009-01-24 15:25:45 följande:
Anonym skrev 2009-01-24 15:23:05 följande:
Aha, jag visste inte att de spelade in som SOS. Men du behöver inte vara orolig i alla fall, TS, det är tryggt att ringa dit.
De som svarar på nationella hjälplinjen är utbildade socionomer, beteendevetare eller mentalskötare, om det kan vara till nån hjälp.