När kan man ha barn i badring?
Som rubriken lyder. När kan man sätta barn i badring?
Självklart en sån som där bara är små hål i till benen så dom sitter på någonting..
Som rubriken lyder. När kan man sätta barn i badring?
Självklart en sån som där bara är små hål i till benen så dom sitter på någonting..
Ingen som vet??
Jag hade min dotter i en sån när hon var 6 månader utan problem.
Tror att det är en bra regel att följa att när de kan sitta stadigt så kan de sitta i simring.
Det är så tidigt än...Du får säkert fler svar under dagen.
Aldrig! Har själv varit med och räddat livet på en liten som hamnade uppochner och inte kom någon vart. Upptäckte henne av en slump i poolen när jag badade med mina barn. Tog ett tag för henne att komma till sig, usch! Man ska ju såklart aldrig lämna barnen ens ett par sekunder, men jag kommer ändå aldrig att använda simring. Bättre med armringar eller midjebälte med flytblock. Det går säkert bra rätt tidigt, prova dig fram :)
Om jag inte mins fel så är det vel när dom kan sitta.man ska även kolla vikten på dom min minsting var ca 8 månader första gången. men då kunde han sitta ordentligt själv.
varför han var så stor första gången var för att vi väntade tills det blev sommar ,vi ides inte åka 4 mil enkel väg för att fara på badhus. det går säker före dom är 8 mån. hur gammal är din?
tänk på att det ska vara modellen som sitter ihop och inte den som det är som ett mellan rum mellan "ringarna".den bättre kostar ca 300 kr medans den andra går vell på under hundringen och är livsfalig
Jag ska iväg och bada med min dotter idag och hon är 6 månader. Och hon är stabil i nacke o rygg så e e nog inga problem.. ja jag har oxå hört många som har vält men jag hade tänkt hålla i henne hela tiden..
Sen är det ju itne säkert hon tycker om det men hade varit skoj att pröva..:)
Men armringar kan man väl inte ha redan när dom är 6 månader.. Eller.. Jag kommer inte ihåg.. Lite dåligt av mig som varit tävlingsimmare ..:)
Ska du till badhuset kan ni ju prova att sätta henne försiktigt på "vad som helst" av flytleksakerna för att se om hon gillar det...innan du köper något menar jag. Sen vill jag alltid varna för simringar för de är så luriga...förvånansvärt många föräldrar låter barnen vara själva i vattnet och så tittar de på dem, men det räcker med 30sek ouppmärksamhet.
Men såklart inte när det gäller bebisar, de håller man ju i själv hela tiden. Armringar är tveksamt, kan vara lite vassa i kanterna, annars blåser man ju upp dem så de passar armen, men är hon så liten vill hon säkert bli buren mest i alla fall :)
Ja vi var där för 2 veckor sen och då bar vi henne emst men vi drog henne fram och tillbaka i vattnet och hon skratta jätte mkt då...
Ja jag tänkte oxå på dom vassa kanterna.. Men kommer köpa för mina föräldrar har pool hemma så kommer bada där flera gånger så lika bra att ha hemma.. Ska även köpa flytväst till henne som hon ska ha hos sin mormor och morfar.. Bäst att vara pöå säkra sidan.-...:)
Kolla om de har flytbälte då, brukar finnas vid större simhallar och passar ju små kroppar. Ha det gott i badet!