• enlitenbitkaka

Röda prickar på tungan

har lite ont i halsen, svullen på högra mandeln och har fått upphöjda röda prickar på tungan. Igår var det mest bakåt svalget men nu över hela tungan. Och en andedräkt som inte är av denna värld.... Hade även feber.

Vad kan det vara?

Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • Svar på tråden Röda prickar på tungan
  • Einstein

Jag vet inte vad det kan vara, men jobbar man på en bakteriehärd så gör man! Hoppas att du blir frisk snart. Aloclair (finns på Apoteket) och munskölj kan hjälpa dig att bli av med blåsorna.

• enlitenbitkaka

Funderar på streptokocker iom att det går svinkoppor på avdelningen nu? Tänkte köpa SB12 för andedräkten...ska kolla efter Aloclair också, tack

Einstein skrev 2009-01-24 10:45:53 följande:
    Jag vet inte vad det kan vara, men jobbar man på en bakteriehärd så gör man! Hoppas att du blir frisk snart. Aloclair (finns på Apoteket) och munskölj kan hjälpa dig att bli av med blåsorna.
  • Einstein
    enlitenbitkaka skrev 2009-01-24 10:47:18 följande:
    Funderar på streptokocker iom att det går svinkoppor på avdelningen nu? Tänkte köpa SB12 för andedräkten...ska kolla efter Aloclair också, tack
    Säg vad det inte finns för bakterier på en förskoleavdelning!
  • enlitenbitkaka

Sant.... Ska ner på stan så ska ta en sväng förbi axessakuten och se om de kan ta ett prov!

Einstein skrev 2009-01-24 10:49:22 följande:
    Säg vad det inte finns för bakterier på en förskoleavdelning!
  • Einstein

Vi fick även tipset att använda Zendium tandkräm när dottern hade en stor och ömmande blåsa på tungan. Det finns något virus som ger blåsor i munnen och på tungan.

• enlitenbitkaka

Hmm....spännande.... Virus vore ju nice *suck* men är förkyld i övrigt med hosta, feber, snuva osv.

• Einstein
    enlitenbitkaka skrev 2009-01-24 10:54:21 följande:
    Hmm....spännande.... Virus vore ju nice *suck* men är förkyld i övrigt med hosta, feber, snuva osv.
    Då hänger det säkert ihop med det. Det är inte ovanligt att man får blåsor i munnen av diverse olika virus. Till mig sa de att magsjukeviruset kan sätta sig i munnen som blåsor! Nja, inte så att det ena smittar till det andra, men det var tydligen samma typ av virus! Jag kan väl ärligt säga att jag inte riktigt fattade hur hon menade!
  • Einstein
    enlitenbitkaka skrev 2009-01-24 11:24:27 följande:
    Haha.....hur fan får man det viruset till munnen?
    Hur tror du att det går till när du blir smittad av magsjuka? Bara genom rumpa mot rumpa kanske?
  • Einstein
    Einstein skrev 2009-01-24 11:26:54 följande:
    Hur tror du att det går till när du blir smittad av magsjuka? Bara genom rumpa mot rumpa kanske?Ville du inte svara på min fråga?
  • enlitenbitkaka

Haha.....ja.....eller??

Satt på Axessakuten i 2h idag och fick Kåvepenin utskrivet (utan provtagning) så ja hoppas det går bort nuy

Einstein skrev 2009-01-24 11:26:54 följande:
    Hur tror du att det går till när du blir smittad av magsjuka? Bara genom rumpa mot rumpa kanske?
  • Einstein
    enlitenbitkaka skrev 2009-01-25 17:52:23 följande:
    Haha.....ja.....eller?? Satt på Axessakuten i 2h idag och fick Kåvepenin utskrivet (utan provtagning) så ja hoppas det går bort nuy
    Håller tummarna.
  • enlitenbitkaka

me too....för han bara kikade på tungan (knappt alls) och sa "jag skriver ut en 10-dagars kur Kåvepenin, hej då"

Einstein skrev 2009-01-25 17:55:12 följande:
    Håller tummarna.
  • Kristin24

hoppas kåvepeninen funkar, för det brukar det inte göra.

Go och glad Kexchoklad
  • enlitenbitkaka

Inte?

Kristin24 skrev 2009-01-25 18:09:46 följande:
    hoppas kåvepeninen funkar, för det brukar det inte göra.
  • Maddisen80
    enlitenbitkaka skrev 2009-01-24 09:16:54 följande:
    har lite ont i halsen, svullen på högra mandeln och har fått upphöjda röda prickar på tungan. Igår var det mest bakåt svalget men nu över hela tungan. Och en andedräkt som inte är av denna värld.... Hade även feber.

Vad kan det vara?
    Hej jag har haft ont i halsen nu sen 12 juni och jag är illröd på tungan och även gråaktig + feber så först trodde dem att de var svamp sen trodde de att de var virus sen trodde de att jag hade b12 brist men de hade jag inte heller så jag ska till läkaren på onsdag och jag är helt trött ,streptokopter var de inte.  Andedräkten är inte bra sen har jag metall och blodsmak i munnen
  • Maddisen80

jag kan knappt äta , jag måste ha bedövningsmedel för att kunna äta kylocain och sen har jag  mycostatin men inget hjälper sen har jag feber.

Svar på tråden Röda prickar på tungan