• blivandebondhustru

Rynkig hud :-(

Upptäcke i går att jag har börjat få rynkor kring ögon och mun. Det syns inte så pass mycket att man ryggar tillbaka av synen, men tillräckligt för att jag ska tycka att det inte känns bra.
    Jag har ju inte ens fyllt 22.
    Brukar man inte börja använda antirynkkräm när man närmar sig 40?
    Någon som kan tipsa om någon bra kräm som döljer, tar bort och motverkar rynkor?

• Svar på tråden Rynkig hud :-(
  • Michisen

Njae.
    Det jag kan tipsa om är att alltid använda solskyddsfaktor, undvika att sola både i solarium och i vanliga solen, inte röka eller dricka för mycket sprit...
    En bra kost med mycket frukter och grönsaker är bra med.

En skön fuktgivande kräm är så klart bra, men ärligt talat så är det inte så att en kräm kan hjälpa till att bygga upp kollagenlagret inifrån igen.
    Det man kan använda är en kräm som retar huden så att den svullnar en smula, men det råder egentligen inte bot på rynkorna.

• Casper04

för att en anti rynkkräm ska funka så måste man fortsätta andvända den.

• blivandebondhustru

Men sola måste jag göra. Annars får jag fula utslag över hela kroppen och blir kritvit (albinovarning).
    Solar ca 5 timmar i veckan. Mer om jag hinner.
    Använder hög solskyddsfaktior varje gång. Hittade en med skyddsfaktor 46 i Turkiet så jag har bunkrat upp med dessa.
    Ska man ha i lite botox för att dom ska försvinna helt?
    Eller försör man huden då?
    Börjar jag med rynkkräm så har jag tänkt att fortsätta med den. Skulle inte våga sluta

• Casper04

Om jag inte har helt fel så är för mycket solning orsak till rynkor.

• Michisen

Jadu... solningen kommer att ge dig rynkor, så det är upp till dig hur du vill göra.
    Du kanske ska kolla upp vad utslagen beror på?

• tossesnurran

det finns ingredienser i krämer som har en indirekt påverkan på kollagensyntesen, men det är ju liksom ingen vits med att lägga pengar på det vid 20års ålder om man envisas med att förstöra det man bygger upp m sol o solarium..

Svar på tråden Rynkig hud :-(