• MariaStar

Vardagslyx till småbarnsmamma. Vad är lyx för er?

I augusti förra året blev jag moster till världens sötaste lilla pojke. Nu i mars fyller hans mamma (min syster) år och min tanke var att överösa henne med vardagslyx. Sådant som inte riktigt prioriteras när man har barn. Till exempel blöjor av något lyxigt märke, dyr ansiktscreme, en bra mascara, mjukt toapapper etc.
    Jag själv har inte barn och skulle bli jätte glad om ni ville dela med er lite av vad som är vardagslyx för just er som har barn. Efter lite tips är jag säker på att det blir en perfekt födelsedagspresent =).

• Svar på tråden Vardagslyx till småbarnsmamma. Vad är lyx för er?
  • snuttP

ja barnvakt!!

Att komma hem till ett nystädat hus, glada barn, middag på bordet..

Att bara få ligga på soffan eller göra vad jag vill en hel dag..
    .

• Missimo84

Frisör besök, manikyr och pedikyr är saker som jag tyvärr fått prioritera bort.
    Liksom sola solarium och att köpa en hiskeligt massa kläder.
    Iofs så hade jag ett galet klädkonto innan, så det har inte skadat mig rent ekonomist, men saknar att kunna gå en heeeel lång dag på stan och bara köpa kläder och smink.

• sweran

håller med. barnvakt för att kunna göra ngt ensam... behöver inte vara ngn lång stund... men lite tid för att kunna gå till frisören, ngn behandling eller liknande... det skulle jag verkligen uppskatta. (min dotter är född i september) men vet att jag kommer få vänta länge innan det blir av, då min dotter ammar typ hela tiden :) men det är hon värd :)

• LuMa

Säger också barnvakt!
    Prylar kan jag köpa själv men att få ensamtid en kväll där jag kan gå och fika med en god vän, gå på bio, gå ut och äta.. Det kan jag inte fixa själv utan hjälp.
    Där är barnvakten guld värd!

• LillaMysan

Vi gav vår släkting som fått barn i väldigt tät följd en dag på SPA, frisörbesök och när hon kom hem hade vi storstädat huset och lagat middag till familjen - hon blev glad

• Cia o krabaten

Blöjor kan du strunta i
    Det är ju hon som fyller!

Egentid!!!
    Allt i hemmet är städat och fint och man tar bort barnet mellan amningarna så att hon kan bara göra det hon vill!

Har också en son född i augusti och längtar efter en heldag med mitt pysslande och att någon tar hand om min son och kommer med honom när jag ska amma bara eller i nödfall, och att jag slipper bry mig om annat.
    kanske ngn SPA/ansiktsbehandling med samma barnvaktsdeal?
    Känner att jättemycket handlar om ansvaret för sonen (båda barnen iofs) och det gör att jag inte slappnar av även om han sover utan jag vill att ngn annan som jag litar på ska ha "jouren"/ansvaret!

• Karin och Matilda

Massage, min tös är född i augusti och jag hade verkligen uppskattat en massage. Jag känner mig ganska mör i axlar o rygg efter allt bärande det hat blivit i perioder.

• red rose 06

de e svårt, beror på hur hon har det, tex om hon har egentid,
    ut o äter myser, spa , shoppa....

jag tex har mycket egentid, gör det jag vill . . + att jag o min man glömmer inte av varann, de e vikigt!

så tex om du vet att det e ngt hon skulle vilja göra, men kanske inte kommer iväg. . så bjud henne på det, eller säg nu går du o gör det så stannar jag här med lill .

frågar henne e det ngt hon saknar, som hon skulle vlja göra

tyvär så e det många mammor som glömmer bort sig själva, de kanske tar tid för henne o komma på vad hon vill göra, ge henne lite tid!

• red rose 06

många som inte har tid märker jag, förstår om man kanske e ensam mamma... men e man två. . så finns tid!

Svar på tråden Vardagslyx till småbarnsmamma. Vad är lyx för er?