• Chevrolina

    Hårborttagning på barn?

    Vet en bekant vars barn i skolåldern är lite hårigare än vad som är riktigt vanligt, barnet ifråga är mörkhårigt och har tydligen som en sträng med kort, mörkt hår på ryggen.

    Detta är inget jag lagt märke till trots att jag varit och badat med dem, utan det var som min bekanta berättade om.

    Min bekanta köpte en hårborttagningsmaskin med syfte att ta bort denna sträng för att förebygga att barnet skulle bli mobbat.

    Jag blev helt chockad över detta

    Har tappat kontakten med dem så jag vet inte hur det gick sen.

    Jag tycker iaf mitt barn är bra precis som det är och jag skulle försöka peppa mitt barn att stå upp för sig själv och inte ta någon skit för sitt utseende.
    Jag tycker iofs också att den här allmänna fobin för kroppshår har gått alldeles för långt.

    Hur skulle du göra om du var i min bekantas situation?

  • Svar på tråden Hårborttagning på barn?
  • hönamor

    Skulle aldrig komma på tanken om inte mitt barn kommit hem o gråtit o sagt att kompisarna retat henne för den. Men eftersom du skriver förebygga så antar ja att det inte va ett problem redan o då skulle jag aldrig i livet gå in o tala om för mitt barn att det var nåt fel på henne för det är det itne.

  • Lillan7704

    Jag hatar hårväxt på min egen kropp men skulle aldrig falla mig in att ta bort hår på min dotter/son om hon/han inte uttryckligen ber mig om det pga att hon/han har blivit mobbad. Skulle alltså inte göra det i förebyggande syfte....

Svar på tråden Hårborttagning på barn?