• tussa85

Ni som gjort egen sänggavel

Hur har ni satt fast gaveln i väggen?
    Gaveln ja ska göra är utav en gammal dörr, så ja kan inte ha den ståendes på golvet, då kommer den inte att synas..!
    Eller finns de någon som har tips?

• Svar på tråden Ni som gjort egen sänggavel
  • Sebbes    mamma

jag har inte gjort någon (än)
    jag är bara i planerings-stadiet än så länge...
    Jag känner mig ganska tvungen att göra en egen..
    Har snetak ovanför sängen o d e ganska lågt så dom flesta (snygga) gavlar e alldeles för höga..

Så jag ska på ngt sett försöka bygga mig en egen..

så denna tråden tyckte jag om.. :-P
    alltid bra med lite tips o ideer...

• tussa85

Ja har som allt hemma som ja behöver, utom tyget..! Men de ska inhandlas imorn bara ja hittar något. Så förhoppningsvis blir gaveln klar imornkväll men vet fortfarande inte hur ja ska få fast gaveln på väggen!

• tussa85

Nu sitter sänggaveln på väggen!
    De blev att borra hål (dock ej igenom) på baksidan av dörren, sedan skruvade sambon fast nå sorts brickor/beslag, vet inte vad de kallas, skruvade fast skruvar i väggen och så hängde vi upp den
    Blev riktigt fint, finns en bild i min blogg
    theresasblogg.blogspot.com/

• Linusina

Har faktiskt en bild på det, vi hade det tidigare. Kika under sidan heminredning inne på min blogg, bland de sista bilderna kan du se vår säng som på den tiden hade en gammal dörr som gavel!! Super mysigt var det!!

Vi föste den med bultar i sängbeben

www.duracellmamman.se

• Sar

Vi valde att göra en egen sänggavel och ställa sängen mitt på golvet. Det är dock nödvändigt att tänka på det elektriska då så att man inte får sladdar liggande om man vill ha läslampor (vi la in govlvärme samtidigt och gjode en liten lucka i golvet som går att öppna under sängen där kontakterna sitter.

Kolla på föräldrasovrum (finns dessutom exakt ritning och mått under "ritningar") i bloggen www.hvilaro.blogspot.com

Svar på tråden Ni som gjort egen sänggavel