När ska man packa BB väskan?
När ska man börja packa BB väskan? Är i v 36, har inte vågat än, får för mig att den kommer senare då =)
Och vad ska man packa för något? Hur mycket av varje ska man lägga ner??
Tack!
När ska man börja packa BB väskan? Är i v 36, har inte vågat än, får för mig att den kommer senare då =)
Och vad ska man packa för något? Hur mycket av varje ska man lägga ner??
Tack!
packade min i vecka 30 och det var tur för Victor tittade ut redan i vecka 35....
så du kan lungt börja nu...
Jag började packa igår, är i v.36. Känns skönt att ha koll på lite saker iaf om förlossningen skulle komma igång tidigare än beräknat.
Jag går in i vecka 32 på tisdag då tänkte jag tvätta alla bebis kläder & börja packa :)
packa du nu, en månad innan är ganska lagom.
vi hade:
en flaska cola
1 påse godis
3 chokladkakor
ombyte till mig och maken
nessesär
hemresekläder till bebis
två mössor
3 måltider frystorkad mat till maken.
vattenflaska
jag packade när vattnet gick v 38+0
som tur var bor vi nära så sambon kunde bara åka hem och hämta det jag ville ha.
hur mycket beror ju lite på hur länge man tänkt stanna
pyjamas med knäppning tyckte jag var bra när man skulle amma
mjukisbyxor
sköna strumpor och ev tofflor
tandborste, tandkräm
pyjamas till bebisen
vi hade med någon body och sparkdräkt
liten mössa
strumpor
overall att åka hem i
gosig filt
Packa den när det känns bäst för dig själv. Har för mig att jag packade min väska när jag var i v.35 bara för att ha den packad...Sonen kom v.38+5
Packa ner kläder till bebisen för hemresa och om ni ej vill ha BB´s kläder.
Kläder till dig, avstå helst från jeans. Tofflor, necissär med toaartiklar, kamera, filt eller gose till bebis,
Lycka till med förlossningen när den väl sätter igång...
hade inte med någon mat och tur var väl det för vi hade inte hunnit äta ändå.
sambon fick inte sova där så han åt hemma.
Skulle ha packat min om jag var du..... Det gör ju inget om den står
Jag packade min igår!
Är i vecka 39
Men gör det nu..det är ju aldrig fel.
Bra att slippa stressa med det om man skulle komma igång.
Jag packade väskan i förra veckan, går in i v 40 på måndag. Fick tips från min syster som fött 2 barn att köpa "power-gel", sån där energi-gel som man kan ta när man kör t ex vasaloppet. Syrran kräktes väldigt mycket under förlossningen och fick inte i sig nån mat alls, men gelen gjorde att hon fick lite extra energi och kunde fortsätta.
Jag packade ner kläder till mig.
Smink o hygien artiklar osv.
Handduk.
Kläder till bebisen.
Dextrosol till maken.
Kamera.
Fick höra av en vän att d kan vara skönt att ha en vattenflaska med sej så man kan spraya kallt vatten över sej under själva födandet=)
Jag packade väskan igår efter vi kom hem från förlossningen och jag hade regelbundna värkar och hade börjat öppna mig. Är i vecka 37+0 idag och väntar på att värkarna ska komma igång på riktigt så vi får träffa bejbisen snart!
Jag packade min i fredags, är i v38 :)
packade i går v 34 plus 6
fast tror nog jag packa lit mycket haha...
Jag packade min 10 minuter innan taxin kom, inte att rekomendera kan jag säga haha. Blev ganska stressigt. Kommer deffenetivt packa den tidigare den här gången men är bara i vecka 31 nu. Packa den du, det är juh roligt att pyssla och förbereda lite
Jag packade ner lite grejer när vi skulle åka in.