• Viewsonic

Glömt lösenord Windows XP... hjärnblödning...

HUR kan man vara så dum att inte komma ihåg lösenord? Suck... Kan man göra något över huvud taget? Kan man ex.vis lämna till firma som "räddar" filer från kraschade hårddiskar? Går det över huvud taget någonsin att få loss alla filer och bilder under "mina dokument"...? Det är förstås "admin" som jag inte kommer åt. Har alltid haft samma lösenord på alla datorer för enkelhetens skull i åratal, men av nån "smart" anledning hade jag ett annat på den här datorn. *hjärnblödning*

HJÄLP!

• Svar på tråden Glömt lösenord Windows XP... hjärnblödning...
  • c0ol

jadå det är väldigt lätt
    home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html

den har jag nytta av i jobbet, följ instruktionerna så kan du nollställa dit lösenord och du kommer åt allt.

• Viewsonic

c0ol skrev 2009-01-24 23:28:35 följande:

jadå det är väldigt lätt home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.htm... den har jag nytta av i jobbet, följ instruktionerna så kan du nollställa dit lösenord och du kommer åt allt.
    Åh, tack, jag känner igen ditt nick. Funderade på att maila dig direkt. Ska testa! Om det funkar så får du en ettanolla/digital/virtuell kram över nätet!
  • Viewsonic

Vilken av dessa ska jag ladda ner?

Download

Note: Some links may be offsite.

CD release, see below on how to use

* cd080802.zip (~3MB) - Bootable CD image. (md5sum: 33ecd38263f935b82e7b2e3e9f5de563)
    * cd080526.zip (~3MB) - Previous release, Bootable CD image. (md5sum: 1c6f5af7c682b7ee5d01935bc11f37f6)

Bootable USB drive may be made from the files on the CD. See readme.txt on the CD.

• Jesspa80

Den första blir utmärkt, bränna på en skiva och boota på den.

• c0ol

såklart :)

Viewsonic skrev 2009-01-25 15:26:39 följande:
    Det funkade!!!
Svar på tråden Glömt lösenord Windows XP... hjärnblödning...