• nr3

försäkring enskildfirma?

undrar om nån har tex frisör salong, vad har ni för försäkring, vad gäller för den o vad kostar den?
    ska själv starta frisörsalong, hyra en lokal o starta enskild firma om några månader, och behöver höra lite från nån som vet eller kan något om detta?

• Svar på tråden försäkring enskildfirma?
  • meic

Jag hade en tatueringsstudio och försäkring genom IF, den täckte "allt", både ang skada på lokalen, om det blev inbrott och sakerna blev stulna, hjälp vid ev rån eller liknande (advokatkostnader, psykologhjälp etc etc) det var också en ansvarsförsärkring om någon skulle tycka att jag hade gjort ett katastrofdåligt jobb tex.

Jag betalade strax under 2000kr om året för den och de har bra kundtjänst.

• Pappa G

Meic:s försäkring lät extremt billig.
    Det tiodubbla är nog mer vanligt.
    Premierna för ansvarsförsäkringar baseras ju på vilken omsättning man har.
    Dessutom brukar självriskerna vara mycket högre än vad man är van vid privat. 1 basbelopp brukar ofta förekomma.

• nr3

oj! det låter ju bra!! ska kolla upp det! söker man den under hemförsäkring på nätet?

• nr3

ok..ej hunnit kolla än. ja en företagsförsäkring är det jag ska ha. pappaG kan du nått om detta?jag e så urusel på både söka o hitta info..

• Pappa G

Nja, inte så särskilt mycket mer än vad jag skrev.
    Det finns inte så mycket info på nätet.
    Man får ringa bolagen och be om en offert.

• meic

Ja min var skitbillig, trygghansa försäkrar inte ens tatuerare av nån anledning
    men jag hade inga anställda utan det var bara jag.

Svar på tråden försäkring enskildfirma?