• kornett

kost med lågt GI och låga kolhydrater

Hej!

Jag skulle vilja ha tips på produkter som innehåller låga kolhydrater. Vore bra att ha med sig en lista när man går till affären...

• Svar på tråden kost med lågt GI och låga kolhydrater
  • sagogryn

Bong köttsoppa, färdig mat som är bra att ha om man behöver något snabbt.

• Schnauser

Kött, fisk, skaldjur, kyckling, ovanjord-växande grönsaker. Kesella, turkisk youghurt.
    Aubergine, zucchini, grön sallad, broccoli, spenat. Blomkål.

Kolla i innehållsförteckningen på hur många gram kolhydrater maten innehåller per 100 gram. Under 5 gram är bra.

GI Forever... Nu jäklar ska fläsket bort!!!
  • Schnauser

Bär har ofta låg kolhydrathalt. Ostar är också bra. Ägg.

Hmm! Mer... Köp torkade kikärtor - koka och gör hummus (Blir så mycket godare att koka ärtorna själv). Mycket lågt kolhydratinnehåll och supergott.

• Rodiza

Schnauser skrev 2009-01-25 12:59:58 följande:

Bär har ofta låg kolhydrathalt. Ostar är också bra. Ägg. Hmm! Mer... Köp torkade kikärtor - koka och gör hummus (Blir så mycket godare att koka ärtorna själv). Mycket lågt kolhydratinnehåll och supergott.
    jag kollade på torkade kikärtor idag på affären,fick en smärre chock,minns inte hur mycket det va, men runt 25 kolisar per 100 gr...så jag fick lov att ställa tillbaka dom...blir det nån skillnad om man kokar dom kanske?
    .svårt det här...kollade på nötter oxså men det går ju bara inte.Hur mycke kolisar som helst...
  • Schnauser
    Rodiza skrev 2009-01-25 19:35:35 följande:
    Schnauser skrev 2009-01-25 12:59:58 följande: jag kollade på torkade kikärtor idag på affären,fick en smärre chock,minns inte hur mycket det va, men runt 25 kolisar per 100 gr...så jag fick lov att ställa tillbaka dom...blir det nån skillnad om man kokar dom kanske?.svårt det här...kollade på nötter oxså men det går ju bara inte.Hur mycke kolisar som helst...
    När kikärtorna blir hummus blir kolhydrathalten låg.
  • Rodiza

Schnauser skrev 2009-01-25 19:40:48 följande:

När kikärtorna blir hummus blir kolhydrathalten låg.
    Aha!!! det lät ju bra..fast jag vet inte vad hummus är eller hur man gör....
  • Rodiza

nu har jag tagit reda på hur man gör den där hummus....

ska testa det ..kanon....

Svar på tråden kost med lågt GI och låga kolhydrater