En alldeles för hyperaktiv hund
Nu ska jag berätta lite om min blandis på snart 1 år.
Hon är en jättetrevlig, snäll, underbar och lydig hund. Hon är också väldigt aktiv, men kanske lite väl för aktiv för mig.
Hon kan vara vaken upp till 2 dygn med bara 2-3 timmars vila utan att förlora någon energi överhuvudtaget.
Jag går i skolan och är gravid men försöker ändå göra så mycket som möjligt med henne. Jag går långa promenader med henne minst 2 gånger om dagen som kan vara mellan 2,5-3 timmar långa.
Är det på en helg så blir det längre och flera promenader. Samt att hon får leka av sig i hundparker med min systers jämngamla border collie rätt så ofta eftersom vi bor väldigt nära. Dock så blir hon ALDRIG trött och när jag är i skolan så blir hon lätt uttråkad och biter på allt hon kan hitta, mestadels tidningar o böcker numera.
Jag vill börja träna agility med henne så överskottsenergin hon har försvinner(bara träna, inte uppvisning), men som sagt så är jag gravid och just nu kan jag inte springa rundor med henne på en bana.
Finns det något jag kan göra nu när jag är gravid som får hennes energi att tömmas så jag kan få ha en lugnare hund?
Kanske det finns något vi kan göra så hennes energi försvinner utan att min energi försvinner? (Jag går redan på reservbatteri under tiden jag är vaken just nu när jag är gravid)