• Sedaleme

Tips mot pms besvär?

Nån som har nåt bra tips mot pms besvär?
    Va gör man när man blir så fruktansvärts irriterad och grinig?
    Finns det nåt bra kosttillskott som verkligen fungerar? Nån speciell mat som lindrar det? Eller ska man helt enkelt stänga in sig
    Inte kul när man får det Man känner inte igen sig själv

Vore jättetacksam för tips och förslag som kan lindra. Helst inte ens behöva känna av de.

Tack på förhand!

Älskar mina fyra undera barn! Tack för att ni finns!
  • Svar på tråden Tips mot pms besvär?
  • crazy cat lady

Vet att det finns ngt som heter cyklo-f på apoteket som ska vara mot pms. Har aldrig provat det själv men har också en sjuhelvetes pms. Jag brukar försöka bota det med en burk ben & jerry's och ett avsnitt av grey's anatomy, vilket hjälper ungefär lika länge som avsnittet varar. Helt enkelt göra ngt jag tycker om och som får tankarna på annat.

• Sedaleme

Haha ja glass är ju alltid bra och ett skönt program

Ok ska kolla upp cyklo-F. Tack för svaret!

Fler får gärna komma med tips och förslag. Hemskt att man ska behöva må så här varje månad.

• Bettan72

Vitamin B6 hjälpte mig. Man måste ta mycket mer än den rekommenerade dosen, typ 300 mg per dygn, de vet på Apoteket.

• Sedaleme

Ok ska kolla upp B6. Man kanske ska ta sig en tur till apoteket å så om dom kan hjälpa mig-.

Tack för svaret! Man blir så glad när folk försöker hjälpa än

Fler får mer än gärna ge mer tips

• Cinza

Har man riktigt svåra besvär finns en typ av psykofarmaka man kan få. Man tar den endast under den tid i månaden man har besvär. Har dock glömt vilken.

• Philofix
    crazy cat lady skrev 2009-01-25 13:04:30 följande:
    Vet att det finns ngt som heter cyklo-f på apoteket som ska vara mot pms. Har aldrig provat det själv men har också en sjuhelvetes pms. Jag brukar försöka bota det med en burk ben & jerry's och ett avsnitt av grey's anatomy, vilket hjälper ungefär lika länge som avsnittet varar. Helt enkelt göra ngt jag tycker om och som får tankarna på annat.
    Men är inte det mot rikliga mensblödningar? Har för mig det.

P-piller kanske kan hjälpa mot PMS. Har även hört om naturläkaemedel. Gå till en hälsokostbutik och fråga om dem har nåt mot PMS som gör att livet känns drägligare.

Lider själv av deppighet dagarna innan och svullnad.
    Äntligen.....efter 50 dagars väntan
  • Sedaleme

Tack för alla svar
    Ska ta mig en tripp till apoteket oh hälsokosten och se om dom kan hjälpa mig.

Svar på tråden Tips mot pms besvär?