• Anonym (försiktig)

Finns det någon som helst chans att bli gravid dagen innan mens?

Läget: regelbunden mens med 26 dagars menscykel. Samlag dagen innan mens förra månaden, nu 5 dagar sen mens. Har nog aldrig hänt innan.
    Skulle vara katastrofalt att vara gravid nu, men inte kan det väl finnas en enda chans att jag är det?

• Svar på tråden Finns det någon som helst chans att bli gravid dagen innan mens?
  • Nathalie009

nee det hände mig fakitskt, jag hade helt regelbunden mens o försökte bli gravid.. Min mens kom aldrig så jag testade neg gång efter gång, på BIM + 12 testade jag ett +

då på alla UL visade det sig att jag blvit gravid runt BIM, mkt märkligt faktiskt!

• Anonym (försiktig)

Hur kan det vara möjligt? Grattis till dej iaf!

• Anonym (mimmi)

ja det är fullt möjligt, samma som att bli gravid direkt efteråt..

• Nathalie009

ja nu var det länge sen lilltjejjen är 1½ :)

Ja fast det var ju jobbigt eftersom jag utgick från mensen och trodde jag var i vecka 14, sen på VUL visade det sig att jag var i vecka 10.

Men då klarnade det ju varför jag testade svaagt svagt + på BIM+12

Men hon behagade inte kika ut förrens BF+9 endå hahaha

Så visst kan man bli gravid innan mens jag är ett bevis ;)

• Nathalie009

ja den enda förklaringen jag fick var att min ÄL var sen just den månaden (alltid varit regelbunden annars) så jag hade ÄL på den dagen min mens skulle kommit..

• Anonym (försiktig)

jamen spermierna kan inte överleva 15 dagar. Har alltid äl 14 dagar e mens. Direkt efter är en annan sak, för har man tidig äl kan dom överleva till den.

• moontrip

Nix pix pox. Man kan INTE bli gravid dagen innan mens. Efter ägglossningen är ägget DÖTT, och fram till mens finns inget att befrukta. Däremot under mens och efter mens kan en tidig ägglossning ske. Alternativt kan spermierna överleva och vänta på ägglossningen. Läs på lite om hur en menscykel fungerar så är svaret rätt givet!

Och jag ser historier här om annat, men ni som tror er blivit befruktade innan mens, har ni bara haft sex då? Eller har ni inte fortsatt ha sex under och efter mensen?

• Nathalie009

nja spermier lever väl bara ngn vecka. Nu vet jag inte hur du menar, du hade sex innan mensen skulle komma? och nu har du inte fått nästa mens?

Du kan ju adlrig veta när ÄL kommer den kan ju vara sen som i mitt fall just den månaden.

• Anonym (mimmi)

är du säker när du har äl?
    den kan vara abborlunda och infalla just dagarna innan mensen..

• moontrip

Nathalie009 skrev 2009-01-25 13:18:07 följande:

ja den enda förklaringen jag fick var att min ÄL var sen just den månaden (alltid varit regelbunden annars) så jag hade ÄL på den dagen min mens skulle kommit..
    Jo, men då är det ju en annan sak! Då har du ju INTE haft sex dagen innan mens! Utan dagen innan mensen BRUKAR komma- två helt olika saker!
  • Nathalie009

ja alltså jag trodde du menade att du inte fick mens? Men du fick mens och ahde sex dagen innan? Ja då borde du ju inte kunna bli gravid

• moontrip

Anonym (försiktig) skrev 2009-01-25 13:19:59 följande:

jamen spermierna kan inte överleva 15 dagar. Har alltid äl 14 dagar e mens. Direkt efter är en annan sak, för har man tidig äl kan dom överleva till den.
    Dessutom kan inte spermier överleva i vilken miljö som helst heller, utan det måste finnas ett "ägglossningssekret".
  • Anonym (försiktig)

Tack "swingit" ! Du verkar kunnig, kan det bero på att jag har influensan med hög feber sedan 6 dar tillbaka, tror du?

Nathalie 009, såhär var det. Fick mens i december. Dagen innan den kom hade vi sex. nu kommer inte januarimensen som ett brev på posten som den brukar.

• Anonym (försiktig)

Puff

• Anonym

Säger som de ovan, nej! Du kan inte ha blivit gravid om du inte hade sex i nära anslutning till att du hade ägglossning.

Ta ett test om du inte orkar vänta på mensen. Den är kanske sen för att du hade ingen/sen ägglossning den här månaden, det händer någon gång per år även för dem med regelbunden cykel.

Om du nu inte fick mens dagen efter ni hade sex, utan du hade ägglossning då istället, och blev gravid, så är det både lagligt, säkert, vanligt och billigt att göra en tidig abort.

• Nathalie009

Anonym (försiktig) skrev 2009-01-25 13:44:11 följande:

Tack "swingit" ! Du verkar kunnig, kan det bero på att jag har influensan med hög feber sedan 6 dar tillbaka, tror du? Nathalie 009, såhär var det. Fick mens i december. Dagen innan den kom hade vi sex. nu kommer inte januarimensen som ett brev på posten som den brukar.
    jaha, då missupffattade jag dig, trodde du hade sex innan beräknad mens! Ursäkta :)

Då borde du verkligen INTE vara gravid, spermier överlever ju inte när man har mens väl, och inte så länge heller så risken msåte ju vara minimal
  • Anonym (försiktig)

Tack alla för svar! Den röda tanten har dykt upp,mer efterlängtad än någonsin

Svar på tråden Finns det någon som helst chans att bli gravid dagen innan mens?