• Vilith2009

Nån mer än jag som är trött på att vara gravid?

Jag går in i vecka 32 nästa vecka och såååå himla trött på att vara gravid.

Har ont i höfter, ben, mage, huvud ja nästan allt du kan tänka dig. Det är inte roligt att vara gravid längre. Det är bara jobbigt nu.

Nån mer som känner igen sig. Så kan vi gå hand i hand

• Svar på tråden Nån mer än jag som är trött på att vara gravid?
  • Tess the star

Jag gick in i vecka 36 igår, jag e helt slut. Jag vill bara att allt ska vara över. Har egentligen inte så ont men bara trött =) Men snart så får vi våran belöning....

• Vilith2009

Självklart är det värt tiden. Men jag är så himla trött på det bara :P

När jag väntade sonen var det mysigt att vara gravid men inte denna gången. Helt tvärtom.

Tess the star: hur är det med dig annars? När ska du ha? Vet du om det är tjej eller kille?

• sunshine09

Ja du ,samma här, är i vecka 33 och är suuper less, ont överallt och vill bara tiden ska gå fort så jag kan få träffa den lilla som ligger där inne =)

• Martina A

Jag är också väldigt trött på just graviditeten, svårt att sova och revbenen/ryggen värker, men nu börjar det närma sig (v34)så försöker peppa mig själv med nedräkningen och att snart få se bebisen.

• maximum

Är i v35 och det är inte alls kul längre. Går på toa 4 ggr per natt, ont i rygg, höfter och mensvärk hela natten igenom.
    Trött på dagarna. Känner mig tjock och ful. nästan lipar när jag ätit godis.
    Och sen alla som tror man föder hela tiden . blir galen på dom.
    Vilade hela dan igår för jag kände mig inte riktigt pigg. Och visst fan tror folk att man har värkar mm då.

• SilverEmma

16 dagar kvar och GRYMT trött på skiten... Uppe & kissar minst tre ggr/natt vilket väcker tösen i magen som inte låter mig somna om på minst 20 minuter, sen vaknar jag varje gång jag måste vända på mig vilket sker ca 10 ggr/natt. Har alltid sovit på rygg men det går inet längre för magen är för tung...

Har börjat må illa igen, och är dålig i magen sedan några veckor tillbaka...

Sen är hon aldrig stilla!!! GAAAHHH!! Magen känns som ett enda stort blåmärke....

Nae...kom ut någon gång så att pappa kan ta över!!

• Anjalika

Jag är i v38 och är väl inte direkt less, men däremot förväntansfull! Vill att skrutten ska komma NUU!! Läser om massa metoder man kan ta till för att förlossningen ska starta. Frågan är om nått fungerar egentligen? Nån som har nått tips? ;)

• Tess the star
    Svar på #2
    Jodå det e bra förutom att man får springa på toa nätterna igenom. Beräknat datum för den lill* är 27 e feb, o har ingen aning vad det kan vara för filur. Själv då? Vet du vad det e o när ska du ha?
  • Suess

Är i vecka 32 nu. Jobbade ända fram till v31 då kom alla symtomen. Ont i höfterna, yrsel, regelbundna sammandragningar. Sjukskriven nu pga sammandragningarna. Låg inne på förlossningen förra veckan och fick bricanyl för att stoppa upp. Nu får jag inte göra ett skit. så fort jag rör på mig kommer sammandragningarna igen. Åhh jag vill ju att h*n ska vara kvar några veckor till fast det är såå jobbit..ursäkta gnällandet men kände att jag behövde skriva av mig lite..

• Vilith2009

SilverEmma: Du ahr ju ändå inte så många dagar kvar så det kan ju hända när som helst för din del
    Senn att du är dålig i magen kan ju vara ett tecken på att kroppen ställer in sig på förlossning.

Det jobbiga med det hela är att när barnet i magen väl har vaknat kan man inte själv somna om igen.....JObbigt som f*n!

Säger precis som du, Kom ut nu så pappa kan ta över!
    Vilket vi ändå inte kommer göra sen. KOmmer ha bebisen hos oss nästan hela tiden :P

Svar på tråden Nån mer än jag som är trött på att vara gravid?