• Kvarnman

Uttråkad - tips på saker att göra när man väntar på att bebisen ska titta ut

Sitter hemma och rullar tummarna. Jag är otroligt rastlös och har i princip gjort allting jag kan göra här hemma - storstädat, bakat, lagat matlådor, sytt, lagt pussel etc etc. Vad gör man för att få tiden att gå tills att bebisen tittar ut? Kroppen orkar inte mer än en promenad per dag och jag måste springa och kissa stup i kvarten, så att ta sig iväg på stora projekt hemifrån känns jobbigt. Jag har BF den 1/2 och har varit hemma en vecka från jobbet redan. Min man blir tokig på min rastlöshet och har nu tömt sin idélista på saker att göra. Vad hittar ni andra på att göra för att få dagarna att gå?

• Svar på tråden Uttråkad - tips på saker att göra när man väntar på att bebisen ska titta ut
  • MILFilicious

Innan min förlossning vilade jag nästan heeela tiden. Pysslade om mig själv en heldel också, rakade benen, fotvård, nagelvård osv. :) Det är det sista du kommer ha tid med när de lilla har tittat ut.

• Ariba

Mitt tips: sy kläder till den lilla. Det finns en jättebra bok som heter "sy kläder till (små?)barnen" eller nåt i den stilen, som innehåller jättesöta men enkla mönster och beskrivningar. Jag som är helt illitterat när det gäller sömnad har lyckats sy mössa och sparkdräkt. Jag är så stolt!
    Det tog mig ett par timmar per plagg.
    Sen sydde jag en amningströja till mig själv ( måttade bara efter en BOOB-tröja jag redan hade ).

• I väntan på skrutten

Jag har BF den 27/1... om 2 dagar men lillen stannar nog ett tag till så jag behöver också bättra på min lista "att göra"

Det jag har sysselsatt mig med är, bakat bullar, rensat i skåp o lådor, tvättat, cyklat(om man klarar det) runt till olika affärer, haft hemma spa, vilat, läst + träffat folk som också är hemma utav olika anl.

• guppyn

Tråden jag behöver! Jag brukar bli så frustrerad av att sy men kanske jag skulle plocka fram stickningen.
    Jag har ett projekt, att skriva in mina samlade kladdiga och fula recept i en ny recptbok. Men jag orkar inte sitta så mycket. Kanske man skulle göra sig ett litet hemmaspa. Undrar vad det kostar att gå och göra manikyr? Har aldrig gjort.

• guppyn

Idag ska jag ha lite hemmaspa. Köpte nåt pulver med kokos och citronarom som man ska ha i badet. Sen tänkte jag göra en slags virgin piña colada milkshake, färsk ananas, kokosmjölk och glass. Den ska jag dricka i badet. Sätter på någon skön musik också. Nu tröstäter jag godis, ska sova en stund. Lagar lite mat jag e sugen på. Kanske ska jag baka småkakor idag. Å, vad jag trycker i mig! Måtte bebis komma snart innan jag blir rund som en boll!

• amico

Rensa ur lådor och garderober ,släng, skänk bort, eller sälj kläder du inte använder längre .
    Sortera i det där stökiga skåpet du tänkt göra länge som inte blivit av,
    Starta en blogg eller hemsida till bebben.
    Läs rensa i röran så får du massa motivation att röja :)

• Kvarnman

Tack för alla tipsen. Jag har tillbringat dagen med att lyssna på ljudböcker samtidigt som jag rensat ut garderoben. Jag är normalt jättedålig på att slänga gamla kläder, tänker att jag säkert kommer att använda dem igen och de sitter ju fortfarande bra. Eftersom jag knappt kommer i ett enda av mina vanliga plagg för tillfället kan jag ju inte prova dem och då känns det helt plötsligt mycket enklare att slänga dem. Nu finns det massor av plats i garderoben igen, härligt!!

• någon speciell

Har tre dagar kvar (inte mer hoppas jag...) och det jag har fördrivit tiden med senaste veckorna är "Sex and the city"-boxen! Det kommer vara en av de saker jag verkligen kommer att minnas! =) Har bara season 6 kvar och det hela ska avslutas med "Sex and the city - The movie"!!! Perfekt tidsfördriv både på natten (när jag inte kan sova för att bebben har hicka eller vägrar låta mig ligga som jag vill...) och på dagarna (när sambon plus alla vänner jobbar och man redan sprungit på stan i veckor, klippt sig, fixat naglarna etc...).

Lycka till alla som väntar och väntar och väntar...! =)

• m1nn13

fila naglarna
    ta ett fotbad
    surfa planlöst
    ligga på soffan och tänka på bebben
    tjuvringa
    damma lister
    putsa silver
    ringa mamma
    ringa svärmor
    fundera på bebisnamn
    stryka bebiskläderna
    vässa alla pennor
    plocka gamla blad på krukväxter
    plantera om krukväxter
    drömma om bebben igen
    provgå vagnen i hallen
    beskåda den vackra mammamagen i spegeln
    kolla in text-tv
    lösa korsord
    ringa mamma igen
    sitta på biblioteket och läsa deras bebbe-böcker och tidningar
    göra yoga
    skriva en lista på alla böcker du vill läsa
    skriva en lista på alla böcker du har läst
    köpa en trisslott
    svara på tråkiga trådar på FL
    titta på bilder av dig själv som barn
    träna på vaggvisor
    laga en god middag till barnets far - minst 3 rätter
    surfa på Youtube
    lösa en ekvation
    tömma filtret i tvättmaskinen
    sätta in gamla foton i album
    ringa sin gamla mormor
    kolla om ditt pass behöver förnyas
    packa om bb-väskan
    ringa mamma igen
    måla en tavla
    bada skumbad tills du är skrynklig
    gå på fotvård
    gör knipövningar
    skratta åt barn på lekplatsen
    sov
    tänk på bebis
    ... så skall du se att tiden går fort...!
    Lycka till med bebbe

• m1nn13

...och sen skulle du ju kunna uppdatera din presentation så man kan få veta lite om dig

Svar på tråden Uttråkad - tips på saker att göra när man väntar på att bebisen ska titta ut