• Anonym (OO)

    Kan ni svara: Hur stort är stora bröst?

    Jag har en fråga som jag vill ha svar på och jag behöver inga kommentarer om att insidan räknas och annat trams.

    De senaste två dagarna har jag funderat intensivt på om jag har stora bröst eller inte. Jag tänker inte fortsätta att fundera i all oändlighet men just nu är jag som besatt.

    Jag är 169 cm lång, väger 63 kg, vältränad med muskler på armar och ben, jag har en väl tilltagen vältränad rumpa och 70D i BH. När jag provar kläder (överdelar och klänningar) är de oftast trånga runt bysten. Jag vet inte om det beror på mina bröst eller att jag har breda axlar. Byxor är trånga runt rumpan, jag har 31-31 i jeans.

    Idag var jag på en kurs med en grupp varav cirka 12 tjejer. Bara en av de andra tjejerna hade större bröst än jag, de flesta hade mycket mindre.

    Som sagt, jag har inte tänkt på det här förut men just nu vill jag absolut diskutera saken. Jag har alltid tänkt att mina bröst är något större än medel men 70D är egentligen normalt. Är det någon som har länkar på bilder med påklädda större bröst så vill jag gärna se.

  • Svar på tråden Kan ni svara: Hur stort är stora bröst?
  • Nyfiken gul

    allt från C-kupa och uppåt räknas som stor byst....


    Jag har 85E...


    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Spartacus

    har hört något om att c-kupa är sveriges "normal" men jag har ignen aning faktiskt! dom flesta tjejer jag känner drar nog inte över B faktiskt, men dom är nog också rätt smala dom flesta..

  • Anonym

    Jag håller med Nyfiken gul. Från C och uppåt är stora. Det finns ju åtminstone fina BHar att köpa upp till stlk C. Själv som är given storlek 70E (Har även 70F på min bikini) måste handla asdyra BHar på specialaffärer där dem enda färgerna som finns är svart vit champagne och brun. Inga röda, inga lila, inga gröna... ASTRIST

    Anonym (OO) skrev 2009-01-25 17:22:09 följande:


    Jag har en fråga som jag vill ha svar på och jag behöver inga kommentarer om att insidan räknas och annat trams. De senaste två dagarna har jag funderat intensivt på om jag har stora bröst eller inte. Jag tänker inte fortsätta att fundera i all oändlighet men just nu är jag som besatt. Jag är 169 cm lång, väger 63 kg, vältränad med muskler på armar och ben, jag har en väl tilltagen vältränad rumpa och 70D i BH. När jag provar kläder (överdelar och klänningar) är de oftast trånga runt bysten. Jag vet inte om det beror på mina bröst eller att jag har breda axlar. Byxor är trånga runt rumpan, jag har 31-31 i jeans. Idag var jag på en kurs med en grupp varav cirka 12 tjejer. Bara en av de andra tjejerna hade större bröst än jag, de flesta hade mycket mindre. Som sagt, jag har inte tänkt på det här förut men just nu vill jag absolut diskutera saken. Jag har alltid tänkt att mina bröst är något större än medel men 70D är egentligen normalt. Är det någon som har länkar på bilder med påklädda större bröst så vill jag gärna se.
  • Anonym (OO)

    Men förut köpte jag 75C fast de satt aldrig bra. Sedan gick jag till en tantaffär och kom ut med 70D och de skulle ha gått ner till 65E om de hade haft den storleken hemma. Så det går inte bara att jämföra kupan.

  • Anonym (Mizzan)

    70 d är ändå inte så stort när man faktiskt jämför med att du har breda höfter (31")

    Har själv 75 E och har 26 el 27" i byxor och då ser ju brösten mycket större ut.

  • Anonym

    jag har 65D men får oftas köpa 70D för det är svårt att hitta 65:or

    Men jag tycker själv att jag har små bröst sen jag fick barn...

  • Anonym (OO)

    Anonym skrev 2009-01-25 17:26:29 följande:


    Jag håller med Nyfiken gul. Från C och uppåt är stora. Det finns ju åtminstone fina BHar att köpa upp till stlk C. Själv som är given storlek 70E (Har även 70F på min bikini) måste handla asdyra BHar på specialaffärer där dem enda färgerna som finns är svart vit champagne och brun. Inga röda, inga lila, inga gröna... ASTRISTAnonym (OO) skrev 2009-01-25 17:22:09 följande:
    Jag vet, det är opraktiskt med stora bröst på många sätt. Jag köper inte heller BH på vanliga butiker. 75C är den som sitter bäst på mig av "vanliga" storlekar men 70D är bättre och den finns oftast inte på Lindex.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Anonym (OO) skrev 2009-01-25 17:27:32 följande:
    Men förut köpte jag 75C fast de satt aldrig bra. Sedan gick jag till en tantaffär och kom ut med 70D och de skulle ha gått ner till 65E om de hade haft den storleken hemma. Så det går inte bara att jämföra kupan.
    75C har lika stor kupa som en 70D
  • Anonym
    Anonym (OO) skrev 2009-01-25 17:32:15 följande:
    Anonym skrev 2009-01-25 17:26:29 följande: Jag vet, det är opraktiskt med stora bröst på många sätt. Jag köper inte heller BH på vanliga butiker. 75C är den som sitter bäst på mig av "vanliga" storlekar men 70D är bättre och den finns oftast inte på Lindex.
    70D finns på lindex
  • Anonym (Mizzan)

    dessutom finns ju 70 d i alla butiker nu för tiden.

Svar på tråden Kan ni svara: Hur stort är stora bröst?