• TheFamily

Inflammation i överarmen....

Har fått inflammation i överarmen pga jag burit min dotter så mycket...nu kan jag inte lyfta henne alls och inte ens lägga till henne vid bröstet..min sambo får stanna hemma från jobbet för jag kan inte ta hand om min dotter...mår suuuperdåligt psykiskt över detta...
    Nån som varit med om detta.
    Jag duschar varmt+kyler, äter panodil och Dexofen, smörjer med Orm-salva, vilar, sambon masserar omkringliggande muskler och jag stretchar....men det går inte över. Vaknar på nätterna av att det känns som om armen är av...gör så himla ont. Men framförallt känns det som om jag kommer på avstånd från min lilla tjej...känns i hjärtat....

• Svar på tråden Inflammation i överarmen....
  • vesö

men usch de lät verkligen inget vidare .. kan förstår att du känner sådär.. men du måste försöka se de posetivt att de kommer blir bra snart! har du provat att bära henne i en bärsele? kanske kan lindra armen lite snabbar då du inte behöver bara henne med armarna! har du kollat upp de med en läkare?

• sim2fil

Jag har något liknande, vaknar på nätterna av att armen är "bortdomnad" och värker så man kan bli tokig, även dagtid känner jag av det...

• TheFamily
    sim2fil skrev 2009-01-26 10:52:09 följande:
    Jag har något liknande, vaknar på nätterna av att armen är "bortdomnad" och värker så man kan bli tokig, även dagtid känner jag av det...
    Har du kollat upp det? Kan du lyfta ditt barn?
  • sim2fil

Nej, jag har inte det men har tänkt göra det hur många gånger som helst men inte kommit till skott. Själv då?
    Jag har ont i höger och lyfter numer bara med vänster arm, kan inte bära honom med höger längre. Han är snart 8 månader och börjar ju väga en del Jag nattammar ännu och när han ska äta på höger sida har jag så ont innan han är klar så jag vet inte hur jag ska sitta till slut...

• Vimsa2

Hej TS,

Helt klart har du fått en inflammation i din arm. Det bästa är att gå till doktorn och fråga om du får äta Diklofenac. Det är det bästa mot inflammationer i muskelfästen, just en blandning av Diklofenac och Panodil. Jag gissar att du ammar och därför råder jag dig till att gå till läkaren och fråga om du får äta Diklofenac / Voltaren. Preparatet skall ej gå ut i modersmjölken men man ska ändå rådfråga sin läkare. Ammar du ej så kan du köpa preparatet receptfritt på apoteket. Lycka till önskar en sjuksköterska.

• Vimsa2

Ps, jag glömde tipsa om en bärsele eller bärsjal så belastar du ej dina armar så mycket framöver.

• Anna och Per

Jag har samma i båda mina axlar, har problem sen tidigare i vänster men har nu oxå i höger. Var till läkaren för drygt en vecka sen och fick cortisonsprutor i båda armarna, den högra blev betydligt bättre men den vänsta blev inte bättre. Cortison är ju inget botemedel men det lindrar så länge det sitter i. Hoppas du blir bättre snart!

• TheFamily

Varit hos fru doktor och fått Diclofenac...så nu är det bara att börja knapra....

Svar på tråden Inflammation i överarmen....