• Challe 79

Fotbollstränare se hit!

Jag är en nybliven fotbollstränare till filckor och pojkar födda 02-03 som skulle vilja ha lite roliga uppslag på lite roliga lekar man kan köra som uppvärmning-avslutning.
    Någon har kanske någon kul ide om hur man naturligt blir vän med bollen eller något annat tips som jag kan ta med mig. Jag är helt grön, så all hjälp jag kan få är av intersse.

Tack!

• Svar på tråden Fotbollstränare se hit!
  • Ollibollmora

Du kan prova att göra en stafettbana där ungarna ska göra olika övningar med bollen fastknipen mellan fötterna, till exempel göra fem kullerbyttor och sedan hoppa fem grodhopp osv.

Dela upp dem i lag om två och låt dem springa med bollen fast mellan varandras pannor och sedan kanske mellan ryggarna, då blir de både vänner med bollen och med varandra
    .

Hoppas att du förstår vad jag menar och lycka till!

• Challe 79

Ja! Tack för förslagen! Låter som en kul grej, det ska jag ta med mej och använda.

• Challe 79

Någon mer som har något bra förslag?

• Kimmy

Jag tränade killar mellan 5-8 år. Vi brukade köra svarteman och "kom alla mina kycklingar" till uppvärmning. Även följa john med eller utan boll var populärt.

• Challe 79

Hur går svarte man till?

Kom alla mina kycklingar har vi gjort om till kom alla mina fotbollspelare, mycket populärt kan jag säga!

• Kimmy

Det är i princip likadant som "kom alla mina kycklingar"- En eller flera ställer sig i mitten vänder sig om. Och så skriker man "vem är rädd för svarteman". Och barnen skriker "inte jag" och ska sen springa över till andra sidan. De man sen får tag på får också vara svarteman.

Sen finns det ju isskulpturen med. Den tycker barnen är väldigt roligt och passar sig bäst inomhus då planen inte blir lika stor. Två eller flera (beroende på hur många man är) är "frysarna). Dem jagar dem andra och när dem "dattar" någon måste den frysa och ställa sig med benen brett isär. För att någon som blivit "fryst" ska kunna få springa igen måste någon av de barnen som fortfarande inte blivit frysta krypa mellan dens ben. Väldigt roligt. Hoppas du förstod :)

• Challe 79

Jag är med och ska absolut testa detta, tack för hjälpen!

• Challe 79

Snart tid för träning igen, efterlyser fler tipps!

• Challe 79

Träning idag, men många sjuka svårt att planera om på kort varsel men det gick bra, men fler tipps välkomnas

• TOMMY Tompa svensson

Hej
    Jag är assisterande tränare först i pojka 01 det var jag i 4 år och sex månader sen gick jag upp till c-laget det är utvecklingslaget det är såna som gå upp till a-laget sen där är jag assisterande tränare nu. Men jag ska försöka  söka upp ett annat lag dit jag ska flytta till nu bor jag i Värnamo ska flytta till gävler i mars så ska jag ser om jag får tag på ett annat lag där upper .Men om du ska får bra träning så ska du gå in i sökar på internet hur gamla är dom där finns fotbollsträning för barn jag önska dig lycka till jag tro att jag ska börja hålla föredrag för spelare och tränare när jag har flyttat till gävler till min tjej för att hjälpa andra ungdommar att blir intresserade av fotboll istället för att hålla på med  narkotika och alkoholm då är det bättre att hålla på med fotboll istället det är det bästa att göra och hjälpa ungdommen in i fotbollensvälrden och berätta för dom om dom vill spela fotboll i stället för att hänga uter på stan då är det bättre att hålla på med fotboll i stället.Detta säger jag som assisterande tränare då vet föräldrana var dom har sina barn och ungdomma för att föräldrana inter ska blir oroliga var deras barn gör på natten.Då är det bättre att dom spela fotboll istället
    nakotika och sprit hör inter ihop med fotboll vi måster hjälpa barn och ungdommar  istället.Jag som assisterande tränare är imot nakotika och alkohol vi måster hjälpa dagens ungdommar som har problem det är därför vi har fotboll och olika idrott som dom kan hålla på med

Svar på tråden Fotbollstränare se hit!