• Anonym

När blir sms för flirtiga?

När blir sms för flirtiga och när går man för långt? Att skicka bilder på sig själv pussar och kramar hit o dit gör man det då man har en relation?

• Svar på tråden När blir sms för flirtiga?
  • marjalena

Puss & Kram skriver jag ofta i sms, trots att jag är gift.Att skicka bilder på mig själv har faktiskt aldrig sett någon anledning att göra...

Det blir nog FÖR flirtigt när man själv funderar på om det är för flirtigt

• snapdragon

beror väl helt på vad det är för bilder, rycker jag.
    puss&kram är ingenting jag skulle störa mig på.

• Anonym

Ja men vart går gränsen då?

• snapdragon

jag gissar att du startar den här tråden på grund av ett eller flera sms, så enklast vore ju om du beskrev dem, så kan vi ta ställning om vi tycker de är över gränsen.

• Anonym

Jag tycker inte att det är ok att göra det.

• snapdragon

vilket är inte okej? att skriva puss&kram eller att skicka bilder till folk?

Anonym skrev 2009-01-25 18:08:29 följande:
    Jag tycker inte att det är ok att göra det.
  • Heavenly Divine

Att skriva puss och kram beror på....vilken relation man har. Svårt att svara på sådär rakt upp och ner.

Bilder...beror helt på vad du menar. Ansiktsbilder/kroppsbilder/naket?? Naket är INTE ok

• Anonym

Kram är ok men inte puss tycker jag iaf

• snapdragon

någonsin?
    till släkt?
    vänner av samma kön?
    riktigt vänner oavsett kön?

Anonym skrev 2009-01-25 18:22:28 följande:
    Kram är ok men inte puss tycker jag iaf
  • snapdragon

riktigt NÄRA vänner skulle det såklart stå

• Anonym

Min mans vän gör det - Hon skriver puss och kram skickar inte helnakna bilder på sig själv men ändå så man ska uppmärksama hennes bröst eller ansiktsbilder.
    Därför undrade jag bara vart gränsen går för er.

• Anonym (gift)

Svår fråga det där.
    För det är svårt att veta var gränsen går.
    Allt beror ju på vem det är. Jag tror att problemet är när man upplever det som ett problem. Det gör ju uppenbarligen du. Då är det också ett problem. Särskilt det där med bilderna. Skicka bilder på sig själv är överlag en konstig grej, skickar ju knappt en bild till min man på mig själv..

Däremot det där med sms, där är jag själv i en svårt situation där jag kanske kan skicka sms till en killkompis som kommit att betyda mycket för mig, rent kompismässigt, och jag avslutar alltid med kram eller stora kramar och dylikt. puss skúlle jag dock aldrig skriva till honom för det skulle kännas fel.

Har du tagit upp detta med din man? Vad säger han?

• Anonym

Jag hade INTE gillat om en tjej skrev puss och kram till min sambo. Kram och helt ok men inte puss. Jag skriver inte puss till någon annan förutom nån tjejkompis och min sambo i sms. Aldrig till killkompisar - bara kram.

Och foto... Why liksom?? Om det inte är nåt man ska visa typ "kolla jag har klippt mig" eller liknande. Noop...

• Minna07

Har en killkompis som jag kan skicka puss/kram till, samt bilder på mig själv om han vill se hur jag klippt mig eller dylikt. Han skickar ibland "sötnos" eller puss till mig. Vi träffas ganska ofta och umgås, vi är nära vänner. Får både goa kramar samt puss på kinden då vi ses. Jag är singel men han har flickvän sen ett tag tillbaka. Tycker INTE att vi går över gränsen. Ändå har vi dejtat för typ 10 mån sedan. Men jag är inte intresserad av honom som mer än en vän och detsamma för honom när det gäller mig.

Han är som en storebror för mig och jag som en lillsyrra för honom. Har kontakt med hans vänner och har träffat hans familj flera ggr. Han systerdöttrar älskar mig.

Men vi är vänner och jag tycker att man måste få ha vänner av det andra könet trots att man är i en relation.

Puss och kram är vanliga ord nuförtiden, de betyder inte så väldigt mycket, mer bara en fin hälsning typ...

Dock ska man alltid gå på magkänslan när det gäller sånt här, tänk på det TS. Känns det bra är det säkert inget.

• Anonym

Tack för att ni tagit er tid att svara:) Jag tycker också det räcker med kram till kompisar.
    Han sa någon gång jag fattar inte vad hon håller på med när han läste upp slutet på ett sms från henne. Tycker nog att det är mest dåligt av henne.
    Men inget att bråka om. Skickar inte heller bilder på mig själv till någon.

• Smulan87

jag skriver inget av de :P men om jag gör de blir de "Pussokram!" aldrig varit med om att folk stör sig på de..?

BF 11Juni 2009
  • Anonym

Vi har också nära vänner som vi kan pussa på kinden då vi ses men det har aldrig varit något sexuellt mellan oss och det motsatta könet. Puss ger vi bara då respektive är med det handlar nog om respekten inför varanndra. Vi säger alltid puss och kram till familjemedlemarna så det är inget känsligt för oss på det viset.

Svar på tråden När blir sms för flirtiga?