• rutz

Vad tycker ni om Vilfred?

Vi fick veta att det blir en kille härom dagen. Men svårt med killnamn. Vad tycker ni om Vilfred/Willfred?
    Eller kom gärna med andra förslag också, vill ha något som är lite annorlunda, men inte så annorlunda att folk inte kommer att fatta vad man sägern när man säger vad han heter.

• Svar på tråden Vad tycker ni om Vilfred?
  • siamusen

Fint

Gillar Manfred ocksa. och Leopold.

• Nynne

Willfred är ju jättesött. Konstigt nog så är inte Vilfred lika fint trots att man säkert uttalar det likadant :D

• rutz

Ja precis det är bara olika stavningar - Willfred är vanligare även om namnet överhuvudtaget är väldigt ovanligt!

• BettanB

Jättefint. Finast med V; W blir bara fånigt.
    Själv gillar jag Rafael också snyggt, enkelt och klassikt.

Nosce Te Ipsum
  • siamusen

rutz skrev 2009-01-25 19:12:16 följande:

Ja precis det är bara olika stavningar - Willfred är vanligare även om namnet överhuvudtaget är väldigt ovanligt!
    Jag känner en Wilfried i Frankrike
  • rutz

Jasså i Frankrike, det står att det är tyskt i en namnordbok. Någon som vet om det är vanligt i Tyskland eller något annat land?

• siamusen

rutz skrev 2009-01-25 19:39:55 följande:

Jasså i Frankrike, det står att det är tyskt i en namnordbok. Någon som vet om det är vanligt i Tyskland eller något annat land?
    Ja, det är nog tyskt. Inte vanligt här i Frankrike i varje fall
  • Granada

Det lâter fint, gillar Vilfred bätter än Willfred. Det senare ser ut som om det ska uttalas som engelskans William tycker jag.

• rutz

Om jag inte minns fel så heter väl Ivanhoe: Willfred of Ivanhoe, så det funkar nog att uttala på engelska också, fast det tänkte jag inte att man ska göra här.

• Tjullan

Vad blev det för namn? Blev det en Vilfred? Jag har en liten Vilfred här hemma ☺️

Svar på tråden Vad tycker ni om Vilfred?