• Tingelingpling

Utelek för ettåringar-tips

Hej!
    Har tvillingtjejer på ett år som inte går särskilt och undrar nu om man kan låta dem krypa runt ute eller är det dumt. Sandlådan är jag rädd för skulle bli tom
    Som ni vet är ju allt blött och kallt och de har inte lust att titta på storebror som leker. Snälla ge lite tips på vad vi skulle kunna hitta på

• Svar på tråden Utelek för ettåringar-tips
  • Goalie

Varsin bobbycar kanske? eller pulka om ni har snö. Gunga är oxå en favorit för min ettåring. Annars finns det ju inte så mycket utan ta på dom regnbyxor/vattentäta vantar och låt dom krypa lite. Kolla ofta så dem inte är blöta/kalla. Låt dom sova middag i vagnen annars så kan ju du och storebror vara ute under tiden.

• Tingelingpling

Ja sova middag är en favorit, men tyvärr bara kort och intensivt. Jag vet inte om de lyckats sova längre än 40 min. Hopplösa tjejer jag vet. Precis som du skriver så är jag rädd att de fryser, men bobbycar och gunga låter ju kul. Tack Goalie

• s k r i n d a

Använd fleecfodrade gummivantar med höga skaft som "skor" (Didrikssons har jättebra). De sitter kvar när de kryper!

Med kläder som står emot väta och håller dem varma kommer ni långt. Att få krypa fritt utomhus och utforska sand/stenar/pinnar/gräs räcker länge som underhållning

• Babe

Sittunderlag OM de vill sitta still och leka i sand/snö/slask =) Pulka är skoj när det finns snö...
    Bara du klär dem varmt är det OK att krypa runt, de håller sig ofta varmare än man tror...
    Gunga är superskoj i den åldern... med risk att du får stå där LÄNGE... Jag hade ut vår lära-gå-vagn som flickan gick omkring med ute och lastade saker på och stödje sig för att ta sig runt!!
    Prova dig fram och ha det skoj!

Svar på tråden Utelek för ettåringar-tips